[Java lista] JTable fókusz

Olaj Péter polaj at interware.hu
2008. Már. 19., Sze, 14:25:04 CET

Sziasztok!

A következő a problémám: van egy JTable, amiben vannak sorok, amik közül
az első n ki van töltve, a többi nincsen (1 editálható oszlopa van). A
feladat az lenne, hogy ha a táblára rámegyünk a Tab billentyűvel, akkor
az első, még nem kitöltött sor editálható cellájára ugorjon és rögtön
menjen az edit (egy combo). Ha nem választ semmit, akkor mégegy Tab-ra
tovább a következő komponensre. Ha választ, akkor tovább a következő
sorra (ha van még). Viszont az egérrel meg tudja editálni az előző
sorokat is. A probléma az, hogy a focusGained előbb lefut mint a
mouseClicked. Ha a focusGained-ben megcsinálom a viselkedést, akkor ha
egérrel kattintok bele, akkor is mindig az első üres sorra fog ugrani és
nem tudom az előzőeket módosítani. Azt meg nem tudom a focusGained-ben
eldönteni, hogy mivel adtam a fókuszt.
Ehhez kapcsolódó kérdés, hogy a focusGained amikor először lefut, akkor
a FocusEvent.getOppositeComponent() rendesen be van állítva, de néha
(nem mindig) utána újra lefut úgy is, ahol a getOppositeComponent() null
értékkel tér vissza. Ezt jól tudom, hogy valami oprendszer specifikus
működés és lényegében az első a rendes event?

Péter