[Java lista] OFF: Egyszeru program vedelem

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Már. 26., Sze, 12:28:20 CET

On Tue, 25 Mar 2008 14:44:35 +0100
Molnár Miklós <timortinj at freemail.hu> wrote:

  Hali!

> Nem tudom mi igaz belöle, de már maga a történet se semmi, még ha
> véletlenül ki is lenne találva. Számomra az az igazi nagy talány, hogy
> a Microsoft DRM-je hogy a túróba tud működni évek óta. Intutive úgy

Nem tudom, hogy mit tud, meg mi az, de nem elkepzelhetetlen, hogy az
oprendszer is megtamogatja egy kicsit, mint pl. annakidejen annak a nehany
registry kulcsnak a vedelmet, ami megkulonboztette a win2000 (vagy XP?)
szerver valtozatat a home edition-tol. Akkor viszont, ha az oprendszeren
nincs kihasznalhato luk, nem eleg mondjuk a media playert torni es ahhoz
patch-et terjeszteni, hanem ezt a vedelmet is kell, a toreshez kulon be
kell bootolni, stb. Ott mar el lehet kefelni a dolgot rendesen (kinek
milyen verzioja, SP-je van, stb.)

> "A dvd leváltására hivatott két következő generációs technológia, a
> hd-dvd és a blu-ray háborúja néhány hónapja azon dőlt el, hogy a nagy

A DVD meg a blu ray gyakorlatilag hardware-es vedelem. Ez az egyetlen,
ami mukodhet. A HW-be bele lehet reteszelni ugy a kulcsokat, hogy ne tudd
kibanyaszni (lasd pl. secure tokenek). Onnantol kezdve mar csak a kodolo
kulcsokra kell vigyazni. Ez az, ami a DVD eseten nem tortent meg
(kiadtak sw gyartoknak, akik beletettek a szoftverukbe - szevasz), a
BluRay eseteben meg eleg sok van ahhoz, hogy minden gyartonak sajatot
adjanak, igy ha kiderul, hogy kitol van, akkor azt feketelistara rakjak.
(A gyartot. A kulcsot meg tobbet nem hasznaljak.) Szoftverekbe meg
nyilvan nem rakjak be a kulcsot, mert minek.

Azert szokott akkora zajnongas lenni az MS TCPA inditvanya korul, mert az
is mukodne. Kapnal egy olyan szamitogepet, amiben titkositva rohangalnak
az adatok a komponensek kozott - gyakorlatilag nem a te iranyitasod alatt
all. Olyan szoftverekkel es adatokkal dolgozik csak, amikkel a gazdai
(akik az eloszor betoltodo szoftvert telepiteni tudjak, akiknek van ehhez
alairokulcsuk) engedik.

> konkurenciának [4]. A SlySoft először tavaly novemberben jelentette be
> [5], hogy feltörték a BD+ védelmet, de a programjuk bétatesztje a

Amit a feluletes ismertetokbol tudni lehet, ez a vedelem csak akkor
torheto, ha az implementalas kozben elkovettek 1-2 bakit, de
_elmeletileg_ mukodokepes (felteve, hogy tenyleg nem lehet a kulcsokat
megszerezni a lejatszokbol).

  atleta