[Java lista] EE template rsz

Laja laja at freemail.hu
2008. Nov. 7., P, 12:33:33 CET

Hali!

> Azt mond meg nekem, hogy mit erek el azzal, ha a cacheelt sablont
> replikalom a teljes clusteren (azt leszamitva, hogy megnovelem a
> halozati forgalmat).

Pont azt, amiért kitalálták a cache-t. Vagyis a lassú közös tároló
alrendszer helyett a sokkal gyorsabb (és kévésbé terhelt) cache-t nyuzom.

> A nodeok megegyezoknek kell lenniuk a clusterben,
> tehat mindenhol ugyanazok a sablonok vannak. Innentol kezdve midegyik
> node sajat maga tud donteni a cache hasznalatrol.

Vegyük mondjuk azt az esetet, hogy van 32 node. Mi a gyorsabb, ha ez a
32 node egyesével 32-szer lekéri a diszk alrendszertől ugyanazt, és
lecacheli magának, vagy ha egyszer egyik node lekéri, lecachelei, majd a
nodeok közti gigabit hálón leszinkronizálja a cacheket. Szerintem az
utóbbi. A közös diszk alrendszer általában szűkebb keresztmetszet mint a
cache, ami lokális diszken vagy memóriában van. A node-ok közötti
kommunikációra meg általában külön dedikált háló van, úgyhogy nemhiszem
hogy az szűk keresztmetszet lenne. Ha viszont mégis, akkor egyszerűen
kikapcsolod a replikációt meg tranzakciót a cache rendszerben. De ha az
alkalmazásod nem is használ cachet, akkor nincs hova skálázni... Gondolj
bele, ha egy template alrendszer nem használ cachet, akkor már pár node
is hogy agyon fogja terhelni a diszk alrendszert.  (Persze ilyenkor is
még lehet variálni a webszerver vagy az os file cachelésével.)

Laja