[Java lista] EE template rsz

Laja laja at freemail.hu
2008. Nov. 7., P, 13:30:29 CET

Hali!

> Lehet kicsit felreertheto voltam. Nem a cache szuksegesseget
> kerdojeleztem meg, hanem - ebben az esetben - annak replikaciojat. Itt
> most csak a sablonok cache-elesere gondolok.

Ha csak símán használod a sablonokat, akkor is érdemes cachelni, a cache
szinkronizáció meg általában jobban megéri. A replikáció futhat alacsony
prioritással ráérős időben is, amikor kell a sablon mégis ott van a
cashe-ben. Mintha egy okos kitalálós cache-ed lenne :)
De mint írtam is, van template rendszer, ami előfeldolgozza a
sablonokat. Például egy xml sablont ha mindig sax-al parsolsz, akkor az
halál. Ha viszont a benne lévő ciklusokból meg feltételekből gyártasz
egy utasítássort (amihez persze sax kell :), aztán azt futtatod, akkor
sokkal kevesebb erőforrásra van szükséged. Ráadásul ha ezt az
előfeldolgozott sablont cache-be teszed, akkor legközelebb már nem kell
elemezni, elég csak futtatni az utasítássort. Egy ilyen esetben például
a cache replikációja rengeteg erőforrást spórolhat meg.
( Pédául a Jasper is xml sablonokkal dolgozik, de azt lefordítja, és a
lefordított sablont dolgozza fel. )

Laja