[Java lista] EE template rsz

Istvan Soos syntern at sch.bme.hu
2008. Nov. 7., P, 22:01:05 CET

> Nem. Egyszerűen kíváncsi voltam hogy van-e a JSP-n kívül más
> Enterprise
> template rendszer. És mint írtam, az Enterprise jelzőnek vannak
> követelményei. Példaként írtam a rendelkezésre állást, amihez egy
> módszer a klaszter, amihez meg nem árt szinkronban tartani a dolgokat
> (pl. a cache-t is). Nem értem miért van ezen mindenki leakadva.

Szerintem azért vannak "leakadva" az emberek, mert ők már
elfelejtették, hogy milyen az, amikor valaki "bekajálja" a marketing
bullshitet. Én híve vagyok minden jónak, de amit itt összeírtál, abból
az jött le, hogy _igazából_ még sohasem kellett clusterrel
foglalkoznod (pl. az igazán érdekes problémák ott kezdődnek, amikor
egy sűrű gráfot alkotó adatbázis már nem fér el egy fizikai
szerverre), így az sem teljesen állt össze benned, hogy mik is a
clusterben felmerülő _problémák_, előnyök és hátrányok. Ismerve a
"leakadt" emberek egy részének szakmai tapasztalatát, meg merem
kockáztatni, hogy ők azon akadtak le, hogy van még olyan ember, aki
elhiszi, hogy a buzzword bingo egymás mellé rakásával lehet jó
alkalmazást írni.

De ha meg akarom fordítani a korábbi megjegyzésemet a Freemarkerről,
akkor át tudom fogalmazni úgy is, hogy "a Freemarker teljes mértékben
képes intergrálódni Enterprise Java alkalmazásokba, támogatja a Java
EE alkalmazásszervereket, elosztott, klaszterezett cache megoldásokat,
az elosztott tranzakciókat és az aszinkron JavaScripteket egyaránt,
sőt az Ajax push-ra is használható. Emellett mindent tud, amit a JSP,
mert támogatja a JSP taglibeket is."

Jól hangzik? Ettől még pontosan ugyanazt jelenti, amit először
mondtam: semmi köze az ún. enterprise feature-ökhöz...

Üdv,
    István