[Java lista] EE template rsz

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2008. Nov. 8., Szo, 15:59:19 CET

> Szerintem sokkal fontosabb a (http) session adatokat szinkronban tartani. És
> ezt általában úgy oldják meg, hogy elküldik ugyan a session adatokat
> mindenkinek a clusterben (akár JMS-en át DB-be teszik), de egy session-t
> hozzárendelnek egy cluster node-hoz és a terheléselosztásnál csak az új
> session-ök esetén választanak node-ok között
Sticky sessionnel azért lehetnek gondok, nem biztos hogy a legjobban
lesznek az erőforrások kihasználva, nem minden user ugyanúgy használja a
rendszert.

Lehet a session memcache-ben is tárolni például, vagy akár cookieban.

> És egyre inkább olyan
> oldalak felé haladunk, ahol csak fragmentek gyorstárazhatók, az egész oldal
> nem.
Hát igen, főleg ha felütik a fejüket a közösségi funkciók. De azért itt
is lehet néha kompormisszumot kötni, néha pár másodperces cahce is
csodákat tud művelni.

Üdv,
Felhő