[Java lista] EE template rsz

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Nov. 7., P, 22:20:01 CET

Halihó!

> Nem. Egyszerűen kíváncsi voltam hogy van-e a JSP-n kívül más Enterprise
> template rendszer. És mint írtam, az Enterprise jelzőnek vannak
> követelményei. Példaként írtam a rendelkezésre állást, amihez egy
> módszer a klaszter, amihez meg nem árt szinkronban tartani a dolgokat
> (pl. a cache-t is). Nem értem miért van ezen mindenki leakadva.

  Szerintem sokkal fontosabb a (http) session adatokat szinkronban tartani. És
ezt általában úgy oldják meg, hogy elküldik ugyan a session adatokat
mindenkinek a clusterben (akár JMS-en át DB-be teszik), de egy session-t
hozzárendelnek egy cluster node-hoz és a terheléselosztásnál csak az új
session-ök esetén választanak node-ok között. Hiba esetén az a node, amelyik
megkapja a meglévő session kiszolgálását, megvárja és felrántja a DB-ből a
session adatokat és kiszolgálja a kérést. Ebből adódóan teljesen felesleges
mindenkinek replikálnia a session adatokat, hiszen jó eséllyel - dinamikus
tartalomról lévén szó - a többi node nem fogja kiszolgálni azt a kérést, ahol
fel lehet használni a session cache tartalmát.

  Továbbá cluster nem feltétlen a rendelkezésre állást növeli, a videa.hu
alatt például simán le...ják, ha kihal egy node és nem válaszol, kapsz egy
üzenetet (én már kaptam az 503 hibaüzenettől a "kérést pillanatnyilag nem
tudjuk kiszolgálni" üzeneten át a szimpla lassulásig), itt a cluster
egyszerűen terheléselosztást végez, ha valamelyik node kihal, akkor
előbb-utóbb nem kap kérést, és a szerencsétlen user esetleg nem nézi meg a
kiválasztott videót elsőre, csak másodszorra.

  Ezen túl nem lehet mindent cache-ben tartani, az user eléggé pöszén nézne,
ha a második átutalása már csak cache-ben történne meg. És egyre inkább olyan
oldalak felé haladunk, ahol csak fragmentek gyorstárazhatók, az egész oldal
nem.

  Nem kell túlmisztifikálni az enterprise rendszereket. A többsége ugyan olyan
gányolás, mint a nem enterprise rendszer. A különbség az, hogy enterprise
rendszerre adnak valamennyi supportot és felelősséget vállalnak a működésért
(különféle SLA alapú kötbérezés például). Azért kerül sokba, mert ez
felfogható biztosításképp is... :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor