[Java lista] switch

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2008. Nov. 10., H, 21:44:41 CET

> Hat nem tudom, az EE template rsz-es tema kapcsan mar fel akartam hozni
> ezt a kerdest. Jatszogattam egy kicsit a Djangoval (python-os web fwk
> Rails szeru felfogasban), es ott a levlistan a skalazhatosagot firtato
> kerdesekre mindig az a valasz, hogy 'shared nothing' architekturank van,
> csak egy load balancert kell a szerverek ele rakni. (A shared nothing
> persze nem teljesen igaz, mert az adatbazis osztott eroforras.)
Én alapvetően a sticky-re reagáltam, valahogy nem szoktam ezzel
találkozni, azzal jóval többször, hogy inkább ne használjuk.

A sessiontől függetlenül azért még elég sok probléma lehet
skálázhatósággal kapcsolatban:
- képek kezelése: akár egy ilyen egyszerű dologgal is elég sokat lehet
szívni
- adatbázis: talán ezzel van a legtöbb macera, és ez szerintem eléggé
nyelvfüggetlen
- cache-elés: feladattól függően többféle cache-re lehet szükség (file,
memória [shared/distributed], on demand, előre generált stb.)
- keresés: általában ez is komolyabb külön feladat
- asszinkronitás: amit csak lehet, érdemes ilyen módon elvégezni, ami
szintén behoz egy csomó plusz teendőt (jobok kezelése, message queue stb.)
- statisztika
- valamilyen reverse proxy réteg
- plusz még kb. bármi, amit épp az adott rendszer tud, általában minden
legalább egy kicsit (néha elég rendesen) bonyolultabb lesz

Mindehhez jön, hogy akármilyen jó a backend, ha a frontend nincs jól
összerakva, akkor az semmit nem ér, lásd Steve Souders előadásai,
könyve(i) (második még készülőben).

> Ez meg elegge szemben all a javaval altalaban hasznalt megoldassal, ami a
> session replikacio.
Zend Platformban amúgy már van session clustering, ami hasonló elven
működik, szóval akár PHP esetén is elérhető ilyesmi.

Üdv,
Felhő