[Java lista] JAAS (vagy mi?)

Ámon Tamás sajt at amon.hu
2008. Nov. 20., Cs, 12:44:29 CET

Verhás Péter írta:
> A válasz: igen.
>
> Javaslom a
>
> http://www.jaasbook.com/
>
> oldalon található ingyen letölthető könyvet, amiben ugyan maradtak némi
> hibák, és lehet, hogy nem véletlenül nem adták ki (minőség, didaktika)
> de még mindig könnyebb volt belőle megérteni az authentikációt, mint
> csak a szabványból.
>
> Le is implementáltuk, majd elraktuk a projektet 4 hónapra, és amikor
> három napba telt egy új installra bekonfigurálni az elfelejtett JAAS
> authentikációt, akkor három óra alatt kicseréltem egy servlet filterre.

Nekem most kezd összeborulni az egész dolog. Én annyit szeretnék, hogy
az alkalmazás elején belép a user, én pedig (vagyis a program) ez
alapján jeleníti meg a menüket stb. Ezenkívűl bizonyos adatbázis
műveleteknél meg akarom adni, hogy ki is csinálta és ezt az autentikáció
alapján csinálnám. Ahogy a php-ból kinőtt fejemmel elképzelem: csinálok
egy users táblát ebben tárolom az id-t, username-et, és a jelszót és
belépéskor ezeket ellenörzöm, majd beteszem egy session-be (Vagyis a
SessionBean1-be gondolom).

Szeretném ezt az egész project-et java-ban megvalósítani, mert szeretném
megtanulni ezt az egészet.

Mi ez a servlet filter?

--
Ámon Tamás