[Java lista] heap profiling tool-ok hotspot 1.5-hoz

Peter Princz princzp at gmail.com
2008. Nov. 24., H, 15:43:00 CET

Sziasztok,

van egy platform, amire egyik ügyfelünk szoftvert fejleszt java-ban,
és a platformmal szállított jvm-től egyikünk sem térhet el.
A platformban néha cserélődik a java, de amennyire megfigyeltem,
mindig sun hotspot jvm.

Az ügyfélnek fontos a heapdump, amit hat-ben nézeget, és amivel nem is
volt gondja egészen az 1.5-ig, de ebben a verzióban a heapdump file
tök furcsa, alapvető dolgok hiányoznak belőle, amitől használhatatlan.
Ezt a kollégáimnak sikerült reprodukálni, tényleg így van: ami 1.4-ben
még beszédes heapdump, az le van butulva 1.5-ben.

Amennyire én megértettem a problémát, a SUN az 1.5-ös java gépben
cserélte le a jvmpi-t a jvmti interfészre, amit a hat nem ért, és
ettől bolondult meg neki a fejlesztési folyamata. Ha jól értem, a
problémája meg fog oldódni majd amikor 1.6-ra áttér a platform, mert
ott majd lesz jhat.

Probléma a kettő (1.4 és 1.6) között van, azaz most, amíg 1.5-öt
vagyunk kénytelenek használni.

Most az én dolgom az, hogy a java környezetük érintetlenül hagyásával
ajánljak nekik valami olyan külső tool-t, amivel az 1.4 heapdump-énak
megfelelő funkcionalitást kapnak 1.5 alatt is. Legjobb lenne ha
hat-tel lehetne nézegetni, és mindegy lenne neki a GC stratégia is.

Én eddig két olyat találtam, amit érdemes mélyebben is megnézni, de
még az elején tartok a kiértékelésnek:
1. jmap
2. NetBeans profiler

Kérdezlek benneteket, hogy a fenti problémára láttok-e még más
szóbajöhető eszközt is, a fenti kettő mellett? Ha nem, melyiket
választanátok a fenti kettőből?

Köszönöm a válaszokat előre is.

Szép napot,
 Péter