[Java lista] heap profiling tool-ok hotspot 1.5-hoz

Peter Princz princzp at gmail.com
2008. Nov. 25., K, 10:16:52 CET

Szia,

2008/11/24 Gábor Suhai <suhai.gabor at gmail.com>:
> Szia!
>
> Itt https://hat.dev.java.net/doc/README.html van egy ilyen javaslat:
> "As of JDK 1.5 ... I recommend using a JDK version of 1.5 update 3 or
> better with HAT."
> Egy próbát megér.

Ezt olvastam, köszi, de az alapprobléma ugyanaz: update3-nál régebbi a
jvm, és azt nem mondhatom neki, hogy upgrade-eljen.

> Egyébként én úgy tudom, hogy a hat csak a hprof fájlon operál, tehát
> lényegtelen neki, és nem is tud róla, hogy az a hprof jvmpi-n, vagy
> éppen jvmti-n keresztül készült.

Pontosan, de a jvmti-s hprof (tehát amit az 1.5 generál) az nem
tartalmazza az osztályok példányairól mindazokat az információkat (pl.
a Stringek és a StringBufferek töküresek), mint amiket a régebbi,
jvmpi-s hprof még dumpolt.
Én azt hiszem, hogy ez a bug van az egésznek a hátterében:
http://bugs.sun.com/view_bug.do?bug_id=4965057

> Hogyan generáljátok a heap dump-ot?

Hár ez az, hogy hprof-fal, azt szokták meg, és arra kaptak oktatási
anyagot, ezért azt erőltetném amennyire lehet, de nem muszáj. jvm
verziót nem lehet velük léptetni, ez az egy van lecövekelve most.

> Bár nem tudom, hogy mik a követelmények, de heap dump elemzéshez az
> Eclipse MAT-ot (http://www.eclipse.org/mat/) is érdemes lenne
> megnézned.

Köszönöm a tippet!

> A jmap-pel én inkább generálom a heap dump-ot, mint
> nézegetem vele a tartalmát.

Pontosan az a tervünk, hogy az 1.5 hprof helyett ajánljunk neki
valamit amivel tud heapet dumpolni.
Most találtam valamit ami eredménnyel kecsegtet: "...In the 5.0
release, JVMPI is still available, and the older HPROF JVMPI based
agent from 1.4.2 can actually be used with 5.0, but it isn't
recommended...."
Ez lenne a legjobb, ha sikerülne a régi cuccát, amit megszokott, szóra
bírni 1.5 alatt. Az nem világos, pontosan miért ellenjavallt, ki
kellene próbálnunk.
Konkrétan ezzel van valakinek tapasztalata? Tehát 1.4.2 hprof-ot
emelt-e már át valaki 1.5 hotspot jvm-re?

> Ja, 1.5 alatt Windows-ra nincs jmap, ha ez
> szempont.

Nem, nem szempont és láttam is, de kösz hogy szóltál.

> Üdv

Szép napot,
  Péter