[Java lista] email érvényesség

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2008. Nov. 30., V, 00:11:34 CET

> Megoldás van rá, az SMTP üzenetváltást addig kell elvinned, amíg a címzettet
> fogadja a távoli SMTP szerver:
Csak elég sok mail szerver úgy van beállítva, hogy itt automatikusan
OK-t mond, pont azért, hogy ne lehessen olyan könnyen kideríteni a mail
címeket.

> Gyakorlatilag elkezdted a levélírást, majd meggondoltad magad. De mivel a
> levéltovábbítás nem éppen real-time dolog az esetek jelentős részében, ezért
> erre alapozni egy webes felületet, ahol az user <5mp választ vár... hát.
Plusz bármikor állhat az SMTP szerver, ilyen szempontból sem 100-as ez a
megoldás.

> Szerintem elég a formai ellenőrzés és magára vessen az user, ha elírja az
> email címét.
Ez szerintem nem ilyen egyszerű. Függhet az adott szolgáltatástól, hogy
mennyire fontos számodra a valid email cím, illetve függhet attól is,
hogy inkább a usernek fontos, hogy használhasson téged, vagy inkább te
szeretnéd, hogy minél több user regisztráljon nálad. Én pl. szeretem azt
a megközelítést, hogy legyen a lehető legegyszerűbb a regisztráció, és
ha valamiért ténylegesen szükség van az adatra, mert épp szeretne
valamit a user, akkor kérem be. Regisztrációkor elég könnyű elriasztani
a usert, de ha már a "hálóban van", akkor jóval magasabb lesz a
hajlandósága, hogy megadjon plusz adatokat is.

Üdv,
Felhő