[Java lista] email érvényesség

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2008. Nov. 30., V, 09:57:52 CET

Halihó!

Gergely Hodicska ezt írta:
> Csak elég sok mail szerver úgy van beállítva, hogy itt automatikusan
> OK-t mond, pont azért, hogy ne lehessen olyan könnyen kideríteni a mail
> címeket.

  Nem tudom ki állítja be így, de eléggé nagy terhelést tud okozni az, ha a
szerver úgy tesz, mintha minden címre elfogadna levelet... hiszen ezzel az
összes kipróbált cím "aktív" és "problémamentes" cím lesz, tehát újra és újra
érkezni fog rá (spam) levél. A másik probléma, hogy ha valaki elírja a
címzett címét, soha nem tudja meg, hogy a levél rossz címre ment... és a
címzett se kapja meg.
  A mostani trend az, hogy az összes címről azt mondja a szerver, hogy
pillanatnyilag nem elérhető (greylist, 45x hibakód). Ezzel több a haszon,
egyrészt elsőre ugyanúgy nem lehet eldönteni, hogy a cím él-e, másodsorban a
szerver terhelése csökken... a küldő adatait a szerver letárolja, és ha újra
próbálkozik a küldéssel a feladó (bizonyos idő után), akkor már normális
módon foglalkozik vele, a címzett email címről megmondja, hogy létezik-e,
vagy sem, és fogadja a levelet. Ezzel a módszerrel se lehet eldönteni
azonnal, hogy a megadott email cím létezik-e. És már igen sok nagy
szolgáltató is így védekezik...

> Plusz bármikor állhat az SMTP szerver, ilyen szempontból sem 100-as ez a
> megoldás.

  Attól még le lehet implementálni egy fél levélküldő protokollt, csak nem
biztos, hogy a levelet azonnal fogadni is tudja a címzett szervere...

> [...]
> mennyire fontos számodra a valid email cím, illetve függhet attól is,
> hogy inkább a usernek fontos, hogy használhasson téged, vagy inkább te
> szeretnéd, hogy minél több user regisztráljon nálad. Én pl. szeretem azt
> a megközelítést, hogy legyen a lehető legegyszerűbb a regisztráció, és
> ha valamiért ténylegesen szükség van az adatra, mert épp szeretne
> valamit a user, akkor kérem be. Regisztrációkor elég könnyű elriasztani
> a usert, de ha már a "hálóban van", akkor jóval magasabb lesz a
> hajlandósága, hogy megadjon plusz adatokat is.

  No igen, de ettől a kérdésben rejlő probléma nem múlt el... :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor