[Java lista] Agilis módszertanok alkalmazása magyarországi cégeknél

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Sze. 15., H, 14:41:46 CEST

On Mon, 15 Sep 2008 10:35:23 +0200
"Gabor Szokoli" <szocske at gmail.com> wrote:

  Hali!

> Nalunk a klasszikus top-down fejlesztesi modell a termeszetes, mivel
> nagyreszt reszletes tavkozlesi szabvanyokat valositunk meg.
>
> A fejlesztogarda is igen heterogen, es ezek a formabonto modszertanok
> hol azt felteteleznek, hogy mindenki mar az ezredik olyat csinalja
> amit epp csinalunk, hol azt, hogy mindenki egyenloen felkeszult,
> motivalt, etc.

Szerintem ez epp forditva van: a top down mukodik jol akkor, ha a sokadik
egyforma projekt keszul, es az agilis megoldasok lenyege potn az lenne,
hogy a kockazatokat rugalmasan tudja kezelni. Ha mar 25 webshopot csinalt
valaki, akkor csukott szemmel is meg tudja becsulni az eroforras
igenyeket, siman elsore jol letervezi a projectet, es ennek megfeleloen a
kodolas kozben sem jon elo tul sok meglepetes. Nincs ujratervezes, stb.

Ellenben ha a tarsasag szamara - a megrendelot is beleertve - uj(szeru)
egy feladat, akkor az is benne van, hogy a kovetelmenyek sem tisztazodnak
100%-osan az elejen, menet kozben is kiderulhet, hogy szukseg van meg
valamire, masra meg nincs. Ilyenkor jonnek jol a rovid fejlesztesi
ciklusok, hogy az ugyfel hamar lathatja, hogy hogy is nez ki az, amirol
ugy gondolta, hogy erthetoen elmondta a fejlesztoknek.

Igaz ugyanez a tervezesre is, hiszen a papiron minden marha jol nez, ki,
aztan amikor le kene kodolni, akkor derul ki, hogy az ugy nem lesz az
igazi, vagy nem lesz hatekony.

Azert gyorsan hozzateszem, hogy en nagyreszt 1-2 fos mikor projekteken
dolgoztam, amik erosen riszorcs beallitottsaguak voltak, ezert igazabol
modszertanra nem igazan volt szuksegunk. :)

> De mivel eleg jol lehet kombinalni a kulonbozo munkaszervezesi
> otleteket, bevezetjuk ami tetszik.

Amenyire en lattam, az osszes agilis megkozelitesnek az az alapja, hogy
azt hasznald, ami nektek fekszik. Pl. pont az emlegetett parban
programozasrol szoktak mondani, hogy azert az eleg gyakran nem mukodik,
es az osszes elv kozul az a legvitatottabb. En egyszer probaltam, de csak
kb. egy napig :). Nem volt gaz, csak ugy ereztem, hogy amikor en vezetek,
akkor nem dolgozom :).

A gugli fele megoldas viszont nagyon jo szerintem: folyamatos peer-review
van a kodokon, addig nem csekkolhatsz be a repoba, amig a reviewered jova
nem hagyta a kodot. Van ehhez egy webes alkalmazasuk, amiben szepen
soronkent le lehet kommentelni, hogy mit hogyan kene valtoztatni.

  atleta