[Java lista] Agilis módszertanok alkalmazása magyarországi cégeknél

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Sze. 15., H, 16:30:15 CEST

On Mon, 15 Sep 2008 15:17:41 +0100
biziclop <biziclop at gmail.com> wrote:

  Hali!

> Ez tipikusan az a dolog, ami leirva kurva jol hangzik, es egeszen
> addig tok meno, amig nem szembesulsz azzal egy szerda delutan, hogy a
> reviewered elhuzott a francba fogorvoshoz, te meg nem tudod
> becsekkolni hataridore a trivialis valtoztatasodat.

Jo kerdes, hogy hogy mukodhet ez kozvetlenul a piacra torteno
fejlesztesek eseten. A googlerek abban a szerencses helyzetben vannak,
hogy az ido nagy reszeben nem liheg a nyakukban a megrendelo. Viszont a
minoseg biztosan sokkal fontosabb, mint egy atlagos projektnel (bar en
azert naivan mindig azt gondolom, hogy az mindenutt kifizetodik hosszu
tavon). Azt nem tudom, hogy amikor tuzoltassal kell hibat elharitaniuk,
akkor ez hogy mukodik :). (Amikor kikerul egy project elesbe, akkor
mielott atadnak az uzemeltetesnek egy darabig 24/7-es ugyeletet
tartanak, es ha ledoglik, akkor az ugyeletest riasztjak, es azonnal
nekiall javitani.)

Gondolom arra az esetre mas szabalyok ervenyesek, es gondolom ezt
ugyanugy lehet megfeleloen rugalmasan alkalmazni kisebb cegek kisebb
projektjein is. \

> Vagy esetleg a reviewered egy torteto fasz, aki direkt lehuzza a
> kododat, hogy o elorelephessen. Vagy pont ellenkezoleg: lusta es addig
> huzza a reviewt, amig lehet.

Nyilvan kooperativ kornyezetben mukodik a dolog, nagyon meg kell hozza
valogatni a munkatarsakat. Sot, valoszinuleg az is feltetele a dolognak,
hogy atulhess masik csapatba, ha nem tudtok egyuttmukodni. Ugy hallottam
ez ott mind adott.

A review pedig egy ilyen kornyezetben ugyanolyan kotelessege - gondolom -
az alkalmazottaknak, mint a kodolas. Tehat aki azt szarul csinalja, vagy
elhuzza, azt ugyanugy kell szankcionalni, mint aki nem kodol.

Egyebkent van megegy fontos elonye a dolognak: mindenki atlatja a kodot,
vagyis a truck number sosem lesz 1 :).

  atleta