[Java lista] Agilis módszertanok alkalmazása magyarországi cégeknél

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Sze. 16., K, 13:12:18 CEST

On Tue, 16 Sep 2008 10:33:16 +0100
biziclop <biziclop at gmail.com> wrote:

  Hali!

> Ami meg a Googlet illeti, welcome to the real world, vannak kocsog
> emberek ott is es van olyan, hogy a folyamat akadalyozza a hatekony
> munkavegzest. Az egyeduli dolog, amiben radikalisan kulonbozik a

Tovabbra sem ertem, hogy ha egy modszerrol beszelgetunk, akkor miert erv
az, hogy az azt alkalmazo Google sem a nirvana. Illetve az, hogy kocsog
emberekkel nem mukodik. Persze, hogy nem. Azokkal semmi sem mukodik, meg
kell szabadulni toluk. Talan azert mondod, mert te olyan szemmel nezed,
hogy be lehet-e utlag vezetni egy helyen, ahol mar elegge bebetonozodtak
az allasok, es ahol van egy-ket problemas kollega.

> legtobb helytol, hogy megengedhetik maguknak, hogy a latvanyosan
> rosszul teljesito kollegakat kirugjak. Aminek sokszor az a nyilvanvalo
> mellekhatasa, hogy az emberek a latvanyra utaznak.

Illetve azt, hogy atlagban jobbakat vegyenek fel, mint masok. Mindenutt
megy a szarakodas, de egy programozonak szerintem nem mindegy, hogy
mennyire resze a vallalati kulturanak meg az elvarasoknak a minosegi
munka elvarasa. Az en moralomat nagyon rombolnak az olyan helyek, ahol
gyakran mondogatjak, hogy holnapra kesz kell lenni, nem baj, ha nem
'szep', csak mukodjon. A felreertes elkerulese kedveert nem allitom, hogy
ez ott megy igy a legkevesbe, mashol meg egyaltalan nem :), igazabol nem
akartam en ekkora hangsulyt adni a G-nek, csak megemlitettem, amit az ott
dolgozo haveroktol hallottam. Egyszeruen azert, mert egy csomo dolgot
szakmailag jol csinalnak, es erdemes lehet tanulni belole. ILyen peldaul
a folyamatos peer-review, ami szerintem egy jo agilis modszertani eszkoz,
meg ha hivatalosan nem is szoktak ott emlegetni.

A hagyomanyos, utolagos peer-review valoban nem sokat er, azt pl.
tobbszor is probaltuk csinalni az elozo helyen, de ott tenyleg az az
erzese az embernek, hogy csak ugy belepofazik valamibe, amit a masik mar
megcsinalt jol. (Monjuk nalunk az is bejatszott, hogy az 1-2 fo
sprojektek miatt olyan kodot nezegettunk, amihez aztan semmi kozunk nem
volt.)

  atleta