[Java lista] 6-os java eles kornyezetben

bognár attila attila at netalfa.hu
2008. Sze. 18., Cs, 14:11:11 CEST

> regelnek.. utanna neznek... Addig is hatarozottan tartom magam ahhoz az
> allasponthoz, hogy hardverrel performanciat javitani koltseg hatekonyabb
> mint fejlesztessel, migracioval, verzio atalassal:)

Én ezt nem merném ilyen általánosan kijelenteni. Sőt.
Kolléga említette a matematikai algoritmizálást (elsősorban RAM, CPU
korlát), de hálózati és I/O korlátok is nagyon gyorsan előjöhetnek (elég
arra gondolni, hogy egy cég esetén a 100-as hálózatok kezdenek kevesek
lenni), de akár azt is ide sorolnám, ha valaki swing esetén az
feldolgozó szálban kezd el hosszú műveleteket, egy feleslegesen
szószátyár XML kommunikáció a hálózatot, CPU-t, memóriát is zabálja, ...

Az "akkor vegyünk nagyobb vasat" hozzáállás számomra antipatikus.
Nyilván vannak helyzetek, amikor nincs más megoldás, de a mai olcsó
CPU/RAM korszakban szerintem sokszor lustaság és hozzáállás probléma van
a háttérben. Cserébe növeljük a szemetet, a vasak zabálják az áramot. Ez
közvetlenül nyilván nem a fejlesztő problémája (sőt, a vas vásárlás,
energia számla kifizetése sem), főleg ha költség és határidő korlátok
vannak, de kicsit intelligensebb hozzáállással valószínűleg sok esetben
lehetne javítani a helyzeten.
Nagyon közhelyes, hogy az unokáinknak vágjuk tönkre a földet, de sajnos
nagyon igaz, és ebben mindannyian részt veszünk. Ki jobban, ki kevésbé.
Van, aki foglalkozik a kérdéssel, de olyan is van, aki nem.