[Java lista] 6-os java eles kornyezetben

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Sze. 18., Cs, 14:28:00 CEST

On Thu, 18 Sep 2008 14:11:11 +0200
bognár attila <attila at netalfa.hu> wrote:

  Hali!

> Én ezt nem merném ilyen általánosan kijelenteni. Sőt.
> Kolléga említette a matematikai algoritmizálást (elsősorban RAM, CPU
> korlát), de hálózati és I/O korlátok is nagyon gyorsan előjöhetnek

Azert amikor - ertelmes emberek - tobb/erosebb vasat javasolnak, akkor
nem arrol szokott szo lenni, hogy ezy ahelyett tennek, hogy az adott
feladatra egy megfelelo komplexitasu algoritmust adnanak. Ez inkabb arra
valasz (ahogy most is az volt), hogy milyen futtato kornyezetet hasznalj.
Hogy programozz C-ben, vagy inkabb vegyel nagyobb szervert, es dolgozz
a 'lassu' java-ban vagy pythonban vagy rubyban gyorsabban.

A futtato kornyezetek (amennyire ez pl. a language shootoutokbol
kiderul ;) ) azert jo esetben nem novelik meg a feladatok komplexitasat.
Nem lesz O(n^2) egy O(nlogn) algoritmusbol.

> Az "akkor vegyünk nagyobb vasat" hozzáállás számomra antipatikus.
> Nyilván vannak helyzetek, amikor nincs más megoldás, de a mai olcsó
> CPU/RAM korszakban szerintem sokszor lustaság és hozzáállás probléma

Ez egy racionalis gazdasagi dontes. Van, amikor az egyik van amikor a
masik ertelmes. Es azert itt meg mindig arrol volt szo, hogy ket -
raadasul nagyon hasonlo - futtato kornyezet kozott kell donteni, nem
arrol, hogy atirjak-e az adatbazis lekerdezeseket olyanra, amik mondjuk
10000 rekord eseten is lefutnak.

> vásárlás, energia számla kifizetése sem), főleg ha költség és határidő
> korlátok vannak, de kicsit intelligensebb hozzáállással valószínűleg
> sok esetben lehetne javítani a helyzeten.

Hat az mindig van. Meg akkor is, ha csak magadnak fejlesztgetsz
szorakozasbol (felteve, hogy az eredmeny is erdekel :) ).

> Nagyon közhelyes, hogy az unokáinknak vágjuk tönkre a földet, de sajnos
> nagyon igaz, és ebben mindannyian részt veszünk. Ki jobban, ki kevésbé.
> Van, aki foglalkozik a kérdéssel, de olyan is van, aki nem.

Ez mondjuk egy erdekes szempont. Vedd az esoerdoket es programozz
C-ben! :) De tenyleg, ha a C-ben megirt webalkalmazasod eldocog X Wattal,
a Ruby on Rails meg 5*X-szel, akkor elegge latszik a valasztas kozvetlen
hatasa.

  atleta