[Java lista] 6-os java eles kornyezetben

bognár attila attila at netalfa.hu
2008. Sze. 18., Cs, 14:45:06 CEST

> [...]
>
> A futtato kornyezetek (amennyire ez pl. a language shootoutokbol
> kiderul ;) ) azert jo esetben nem novelik meg a feladatok komplexitasat.
> Nem lesz O(n^2) egy O(nlogn) algoritmusbol.

Az általános fejvetésben a fejlesztés is szerepelt, mint
hatékonyságnövelő "eszköz", nyilván erre gondoltam, nem elsősorban a
verzió átállásra (bár nyilván vannak esetek, amikor egy újabb verzió hoz
elég teljesítmény javulást).

> Ez mondjuk egy erdekes szempont. Vedd az esoerdoket es programozz
> C-ben! :) De tenyleg, ha a C-ben megirt webalkalmazasod eldocog X Wattal,
> a Ruby on Rails meg 5*X-szel, akkor elegge latszik a valasztas kozvetlen
> hatasa.

Mint tudjuk C-ben nem feltétlenül futnak gyorsabban az alkalmazások a
JIT-nek köszönhetően, azaz valószínűleg nem jelentős az energia
felhasználás különbsége sem.
Ha azt nézed, hogy C programozással mondjuk 5 évig tart, Javában csak 4
évig, akkor 1 évet spóroltál ugyanazon a feladaton. Ha az 1 évnyi idő
alatt teszel valamit a környezetért, akkor máris volt értelme Javát
használni. ;-)

Kicsit komolyabban: nem azt akartom mondani, hogy költözzünk vissza a
barlangba és csiholjuk a tüzet, mindössze annyit, hogy az általános
pazarló életmód nyomai a fejlesztésekben is megjelennek. Kb olyan, mint
mikor fogmosás közben hagyod folyni a vizet: nem igazán lenne
megerőltető elzárni.