[Java lista] 6-os java eles kornyezetben

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Sze. 18., Cs, 15:20:06 CEST

On Thu, 18 Sep 2008 14:45:06 +0200
bognár attila <attila at netalfa.hu> wrote:

  Hali!

> Az általános fejvetésben a fejlesztés is szerepelt, mint
> hatékonyságnövelő "eszköz", nyilván erre gondoltam, nem elsősorban a
> verzió átállásra (bár nyilván vannak esetek, amikor egy újabb verzió
> hoz elég teljesítmény javulást).

En ugy ertettem, hogy a plusz egy szerver az annak az alternetivaja volt,
hogy atallnak 6-os JDK-ra es emiatt beleraknak meg valamennyi melot.

> Mint tudjuk C-ben nem feltétlenül futnak gyorsabban az alkalmazások a
> JIT-nek köszönhetően, azaz valószínűleg nem jelentős az energia
> felhasználás különbsége sem.

Igazabol mindegy, hogy miert rakunk be plusz szervert, memoriaban biztos
lenyegesen tobbet zavbal egy java alkalmazas. Pl. pont a JITnek
koszonhetoen ;).

> Ha azt nézed, hogy C programozással mondjuk 5 évig tart, Javában csak 4
> évig, akkor 1 évet spóroltál ugyanazon a feladaton. Ha az 1 évnyi idő

Es ha pythonban ket hetig? ;)

> Kicsit komolyabban: nem azt akartom mondani, hogy költözzünk vissza a
> barlangba és csiholjuk a tüzet, mindössze annyit, hogy az általános
> pazarló életmód nyomai a fejlesztésekben is megjelennek. Kb olyan, mint
> mikor fogmosás közben hagyod folyni a vizet: nem igazán lenne
> megerőltető elzárni.

Igen, de az, hogy mit tekintunk pazarlasnak, az elegge szubjektiven
meghatarozhato csak. Tisztan szakmai szempontbol mostanaban az a divatos
megkozelites, hogy hasznaljunk olyan eszkozoket, amikkel minel konnyebb
es gyorsabb a fejlesztes es a karbantartas (tehat pl. magas szintu
programnyelveket). Ez viszont tenyleg nagyobb energia felhasznalast
eredmenyez, de hat ez nem meglepo, mert valakinek el kell vegeznie azt a
munkat. Vagy a programozo csinalja meg, vagy a gep. Szerinyem ez a
viccelodes ellenere is erdekes szempont.

De ahol a jobb algoritmust akarjak plusz szerverekkel kivaltani, azok
ugyis meg fogjak szivni amikor megegy adag latogatot kapnak a nyakukba.
Akkor plusz egy helyett vehetnek plusz ket, aztan plusz negy szervert :).

Aztan az is konnyen lehet, hogy C-ben valo programozas helyett sokkal
tobbet lehetne azon sporolni, ha a sok uresben jaro szerver helyett
tobben hasznalnanak VPS vagy egyeb virtualizalt megoldasokat.

  atleta