[Java lista] 6-os java eles kornyezetben

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Sze. 18., Cs, 19:32:43 CEST

On Thu, 18 Sep 2008 16:45:00 +0200
bognár attila <attila at netalfa.hu> wrote:

  Hali!

> A divatos nem mindig a jobb, de ismétlem: nem a kőkorszakot sírom
> vissza, pusztán azt emeltem ki, hogy nem mindig kerül feltétlenül
> (sokkal) többe jobban odafigyelni, ezáltal jobbat alkotni (nem az
> alkotás miatt, hanem a hosszútávú életciklus miatt). Illetve hw
> bővítéssel nem oldható meg minden probléma (ha tervezés/megvalósítás
> miatt rossz a teljesítmény), jobb esetben csak tologatni lehet magunk
> előtt.

Tok jo, hogy ugy vitatkozunk, hogy egyetertunk. :) En is azt irtam, hogy
a hibas tervezest, gyenge algoritmusokat nincs nagyon ertelme plusz HW
eroforrasokkal kompenzalni. (Es ez altalaban nem azt jelenti, hogy egy
konstans szorzoval lassabb a rendszer, hanem azt, hogy rosszul
skalazodik.)

> Az infrastruktúra bővítése és üzemeltetése szintén nem olcsó mulatság
> (mely nemcsak abból áll, hogy új kiszolgálunk dugunk a rack
> szekrénybe), ráadásul a havi díjak folyamatosan megjelennek, hamar
> összejönnek az így kiadott emberhónapok.

Igaz. Viszont az emberhonapokat az elejen fizeted ki, az uzemeltetesi
ktg-et ellenben folyamatosan, meg a hoszabb fejlesztes keslelteti a
megjelenest is, ezt is bele kell szamolni.

> (itt merül fel, hogy ha egy gyártó hw-t és sw-t egyaránt forgalmaz,
> akkor mekkorát kaszál az erőforrás éhes rendszereken)

A HW-en szerintem viszonylag kicsi arressel dolgoznak a nagy verseny
miatt.

> Pont emiatt gondoltam rá ebben a formában. A VMware ezen már
> továbblépett: a DPM automatikusan lekapcsolja azon vasakat, melyek
> teljesítményére aktuálisan nincs szükség (a futó virtuális gépeket
> előtte nyilván átpakolja másik vasra).

Tavaly nezegettem az epp aktualis VMWare infrastrukturat, egy
nagyvallalatnal nagyon sokat lehet sporolni rajta. Szerverek vandorolnak
ide-oda terhelesnek megfeleloen, stb. Klasz dolog. Meg klasszabb, ha
eleve valami grid szeru architekturad van, ahol nem is komplett
szervereid vannak, csak szoftver komponensek, de ilyen megoldasa
keveseknek van (pl. a napokban emlegetett guglinak ;) )

Szerintem varhato, hogy egy ido utan megjelennek az olyan szolgaltatok,
akik kifejezetten ilyen nagy infrastrukturakat uzemeltetnek, ahova a
cegek ki tudjak helyezni a szervereik egy reszet. Akkor mar csak az
uresjaratolo desktopokkal kell kezdeni valamit ;).

  atleta