[Java lista] 6-os java eles kornyezetben

bognár attila attila at netalfa.hu
2008. Sze. 18., Cs, 19:58:19 CEST

> A HW-en szerintem viszonylag kicsi arressel dolgoznak a nagy verseny
> miatt.

De ha egy helyett kettőt ad el, akkor máris kétszeres a profit, nem? :-)

> Tavaly nezegettem az epp aktualis VMWare infrastrukturat, egy
> nagyvallalatnal nagyon sokat lehet sporolni rajta. Szerverek vandorolnak
> ide-oda terhelesnek megfeleloen, stb. Klasz dolog.

Nagyon is jól tudom :-)
Ha érdekel, most van a VMworld a várható újdonságokkal. Jövőre várhatóan
megjelenik (sok másik ínyencséggel) a Fault Tolerance csoda, melynek
lényege, hogy egy VM egyszerre két vason fut, bármelyik kiesik, az
alkalmazás (és a végpontok) észre sem veszik. Egy demo:
http://download3.vmware.com/vdcos/demos/FT_Demo_800x600.html
ezt már nagyon várja a célközönség

> Akkor mar csak az
> uresjaratolo desktopokkal kell kezdeni valamit ;).

Már arra is van megoldás: VDI (Virtual Desktop Infrastructure). A
delikvensek nem PC-n dolgoznak, hanem vékony kliensen (például:
http://www.chippc.com/thin-clients/thin-clients.asp - 3,5W-os
fogyasztás), amivel ESX-en futó virtuális géphez kapcsolódnak.
A kettő között van egy "Connection Broker" (VMware esetén Virtual
Desktop Manager a neve), ami felhasználói azonosító alapján megfelelő
virtuális gépet ad bejelentkezéskor (a kiválasztás elég sokféle lehet,
meg maga a virtuális gép is: lehet állandó, de akár az is lehet, hogy
minden bejelentkezéskor egy szűz XP-t - megfelelő alkalmazásokkal - kap
a felhasználó).
Jövőre ez is tovább fokozódik.