[Java lista] Tervezési minták

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2008. Sze. 23., K, 09:52:02 CEST

Szia,

sajnos, nem ismerem a vonatkozó magyar irodalmat, így erre a kérdésre nem tudok válaszolni. Azt tudom, hogy főleg az egyetemisták (és a kezdő szakemberek) még nem beszélik annyira jól az angolt, hogy nagyon szeretnének angol szakirodalmat olvasni, szóval egy ilyen sorozat mindenképpen hasznos lenne.

Tetszik, amit írtál, jól körüljárja a "hogyan" kérdését, viszont kicsit öncélú abban az értelemben, hogy nem sokat beszél a "miért" kérdésre adott válaszról. Szóval ha valaki úgy dönt, hogy neki a singleton kell, akkor a cikk alapján kiválaszthatja a neki tetsző megoldást - viszont semmi segítséget nem kap magával a döntéssel kapcsolatban, hogy miért is kell neki egyáltalán a singleton.

Az eredeti ugye arról is értekezik, hogy mikor és miért érdemes adott patternt használni. De példának mondhatnám a Java Cookbook című könyvet is (Ian F. Darwin, O'Reilly Inc.), amely következetesen a "problem - solution - discussion (and samples)" minta szerint épül fel. Nekem nagyon tetszik ez a megközelítés, hiszen szoftverfejlesztés közben nem úgy általában, l'art pour l'art akarok singletont létrehozni, hanem szembesülök egy olyan problémával, amelynek implementálására a singleton jó megoldás.

Egyébként ha már ezen a környéken tevékenykedsz, szerintem az antipattern-ek legalább annyira hasznosak, mint a pattern-ek (sokszor együtt is tárgyalhatók: jelen esetben például mikor és miért káros a singleton használata).

Üdvözlettel,

Iván

István Ketler
Project Coordinator

Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
Schedule & Revenue Management
Alkotás u. 53.
1123 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977

Room: MOM Park, Building A, Room 556

e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck