[Java lista] Tervezési minták

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2008. Sze. 23., K, 11:36:25 CEST

> Ha nem tudsz angolul, plane jo gyakorlas angol szakirodalmat
> olvasni, mert egyszeru a nyelvezete es erosen korlatos a
> szokincs, amit ismerni kell. (Egyebkent hogyan varod, hogy
> egyszercsak szert teszel a "jo"
> angoltudasra?)

Anyanyelven megérteni dolgokat mindenképpen könnyebb, és komoly gyakorlat kell ahhoz, hogy idegen nyelven is ugyanolyan gyorsan és ugyanolyan jól megértsd. Másrészt senki nem mondta, hogy ne tanuljanak meg angolul. De ha egy témakör anyanyelven is elérhető, az miért is baj pontosan? Mindentől függetlenül, egyszerűbb bemenni egy könyvesboltba, és megvenni (akár belelapozgatás után), mint megrendelni az Amazontól. Ha meg wikiszerűen is elérhető, hát annál jobb. Egyébként pont a pattern-ek, és egyéb tervezést érintő témakörök esetén elég komoly angol nyelvtudás és nyelvi gyakorlat kell ahhoz, hogy igazán pontosan és alaposan megértsd (és ne csak úgy gondold, hogy érted) a leírtakat és a mögöttes információkat.

Amúgy nekem meg az jut az általad elmesélt történetről az eszembe, hogy minden tanár a saját tárgyát tartja rendkívül fontosnak - de egy hallgatónak van 6-8, számára nagyjából egyformán fontos tárgya. Következésképpen nem "fél éve" van egy tárgyra, csak egy szemeszter hatoda/nyolcada - az is csak akkor, ha nem jár szórakozni, egyebek...

> Na de mi az a kezdo szakember? :)

Akinek még nincs, vagy csak csekély a gyakorlati tapasztalata? Friss diplomás? Más területről frissen átnyergelő? Ilyenek.

Üdvözlettel,

Iván

István Ketler
Project Coordinator

Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
Schedule & Revenue Management
Alkotás u. 53.
1123 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977

Room: MOM Park, Building A, Room 556

e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck