[Java lista] Tervezési minták

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2008. Sze. 23., K, 13:05:46 CEST

Szia,

> [mailto:javalist-bounces at javagrund.hu] On Behalf Of biziclop

> Es honnan lesz meg a komoly gyakorlatod, ha egyetemista
> korodban, amikor meg az egvilagon semmi tetje nincs, nem
> kezdesz el angolul olvasni?

Mondjuk mikor a harmadik haver megy el 6x forintért (ahol x az angolul nem tudo fizetese) dolgozni olyan ceghez, ahol eloiras az anglius nyelv (mar jo sok ilyen van), akkor kap nemi motivaciot, es ragyur a nyelvre (na ilyet mar lattam).

> (Nyilvan az is hozzajarult a dologhoz, hogy en mindig
> megkaptam a "Neked konnyu, te tudsz angolul." beszolast,
> mintha legalabbis ugy szulettem volna.)

Hat, nekem tenyleg "konnyu" volt, mert 1981-ben, mikor elkezdtem Unix-ozni, ketto peldany futott belole Magyarorszagon, osszesen ha 15 ember latott mar ilyet, igy kenytelen voltam az eredeti angol doksibol (ami elektronikusan szerencsere rendelkezesre allt) megerteni. Miutan kiszotaraztam vagy 1000 oldalnyi unix doksit, egesz jol "beszeltem" (de legalabb olvastam) mar az angolt. Melegen ajanlom barkinek a modszert, sokkal tobbet er, mint barmifele nyelvtanfolyam vagy nyelvtanar. Azzal egyutt nem lettem volna szomoru, ha talalok nemi magyar dokumentaciot, az angolom attol meg nem lett volna rosszabb (hiszen erdekelt a nyelv is, dalszovegeket is probaltam atultetni, irodalmi muveket is probaltam olvasgatni, egyebek - pedig hol tudhattam meg akkor, hogy hamarosan kinyilik a vilag, es tenyleges haszna is lesz).

> Valojaban csak annyi kell hozza, hogy nekiallj es atkuzdd
> magad az elso otven-szaz oldalon egy szotarral, utana mar
> gyakorlatilag uj szo nem fog elofordulni a konyvben. Ez meg a
> Gyuruk Urara is igaz, nemhogy egy nyamvadt szakmai konyvre,
> amit egyebkent is kockak irnak kockaknak.

Hat, ez azert a Gyuruk urara sem igaz, de olvastal mar Asimovot eredetiben? Nekem volt hozza szerencsem, es bizony a jo doktor azert igen sok angol szot ismert, es nagyon szep n-edrendu k-ad osztalyu variaciokat alkotott ebbol a halmazbol (ahol n es k igen nagy egesz szamok).

> Szerintem meg az alap szavakon kivul kb. 100 szavas szakmai
> szokincs eleg hozza, amit egy-ket nap alatt be lehet
> szerezni, ha komolyan gondolod.

Probald meg elolvasni mondjuk Craig Larman "Applying UML and patterns" konyvet. Ha meg is akarod erteni, akkor azert jol oda kell figyelned ra, es bizony a nehany szazas szokincs sem lesz eleg hozza...

Vegezetul ne feledd, egy egyetemista NEM feltetlenul lesz szoftverfejleszto, de vizsgaznia a kesobbi adatbazis turkalonak is kell a pattern-ekbol (jo esetben), akarcsak mondjuk a kesobbi "mobiltelefon-mikroprogram-gyarto szakiparosnak". Szoval lehet, hogy neki vegul mas szakmai szokincsre lesz szuksege eleve (atfedesek persze vannak).

Szoval osszefoglalva, bar az angol nyelvtudas felfoghato a delikvens munkahoz valo hozzaallasakent is (az altalam latott friss diplomasok kozul a jobb kepesseguek es a szorgalmasabbak, akikre szamitani is lehet majd a munkahelyen, mind birtak az angol nyelvet), ezzel egyutt a tanulas idoszakaban melyebb tudast szerezhetsz, ha anyanyelveden tanulsz (vagy tanulj mindent idegen nyelven, hosszu evekig, akkor a vegere mar mindegy is lesz a nyelv).

> Ha ok mar kezdo szakemberek, akkor viszont kik a kezdok? :)

Hat, akik epp beiratkoztak az egyetemre, es elso felev vegen kozlik az oktatoval, hogy "minek nekik ez a hulyeseg amit x targybol tanitanak, ok mar mindent tudnak a szamitogepekrol, mert mar linuxot is telepitettek" (konkretan beszeltem ilyen "kollegaval"). :)

Viccet felreteve, kezdo az, akinek elmeletileg sincs meg a szaktudasa. Kezdo szakember az, akinek elmeletileg megvan, csak a gyakorlata hianyzik. Igy jo a kulonbsegtetel?

Udvozlettel,

Ivan

István Ketler
Project Coordinator

Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
Schedule & Revenue Management
Alkotás u. 53.
1123 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977

Room: MOM Park, Building A, Room 556

e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck