[Java lista] Tervezési minták

biziclop biziclop at gmail.com
2008. Sze. 23., K, 12:29:53 CEST

> Anyanyelven megérteni dolgokat mindenképpen könnyebb, és komoly gyakorlat kell ahhoz, hogy
> idegen nyelven is ugyanolyan gyorsan és ugyanolyan jól megértsd. Másrészt senki nem mondta,
> hogy ne tanuljanak meg angolul.

Es honnan lesz meg a komoly gyakorlatod, ha egyetemista korodban,
amikor meg az egvilagon semmi tetje nincs, nem kezdesz el angolul
olvasni? Aztan kuszkodsz, hogy a nevetseges nyelvi szigorlatot letedd
a diplomadhoz. Nagyon sok ilyen evfolyamtarsam volt, es soha nem
ertettem oket. (Nyilvan az is hozzajarult a dologhoz, hogy en mindig
megkaptam a "Neked konnyu, te tudsz angolul." beszolast, mintha
legalabbis ugy szulettem volna.)

Valojaban csak annyi kell hozza, hogy nekiallj es atkuzdd magad az
elso otven-szaz oldalon egy szotarral, utana mar gyakorlatilag uj szo
nem fog elofordulni a konyvben. Ez meg a Gyuruk Urara is igaz, nemhogy
egy nyamvadt szakmai konyvre, amit egyebkent is kockak irnak
kockaknak.

> Egyébként pont a pattern-ek, és egyéb tervezést érintő témakörök esetén elég komoly
> angol nyelvtudás és nyelvi gyakorlat kell ahhoz, hogy igazán pontosan és alaposan
> megértsd (és ne csak úgy gondold, hogy érted) a leírtakat és a mögöttes információkat.

Szerintem meg az alap szavakon kivul kb. 100 szavas szakmai szokincs
eleg hozza, amit egy-ket nap alatt be lehet szerezni, ha komolyan
gondolod. Mondjuk a mogottes informaciokhoz meg tenyleg kell egy
kicsi. De leginkabb az kell a megerteshez, hogy legyen valamilyen
gyakorlatod a programozasban, patternek nelkul. Anelkul nem fogsz
raismerni a problemakra es ugy tanulod meg az egeszet, mint a
hiszekegyet. Ugy valoban nem sok eselyed van idegen nyelven, mert
dupla hendikeppel indulsz.

> Amúgy nekem meg az jut az általad elmesélt történetről az eszembe, hogy
> minden tanár a saját tárgyát tartja rendkívül fontosnak - de egy hallgatónak
> van 6-8, számára nagyjából egyformán fontos tárgya. Következésképpen nem
> "fél éve" van egy tárgyra, csak egy szemeszter hatoda/nyolcada - az is csak
> akkor, ha nem jár szórakozni, egyebek...

Az atlagos egyetemista ugyis elbassza az ideje nagyreszet, en is ezt
tettem. Raadasul az eset egy szakiranyos, keresztfeleves kurzuson
tortent, tehat az altalad irtak meg akkor se szolgalnanak mentsegul,
ha nem tudnank, hogy kocsmazasra ment el az a sok ido. :)

> Akinek még nincs, vagy csak csekély a gyakorlati tapasztalata? Friss diplomás? Más területről frissen átnyergelő? Ilyenek.

Ha ok mar kezdo szakemberek, akkor viszont kik a kezdok? :)

lsp