[Java lista] OFF(?) -> Oracle & SUN

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2009. Ápr. 21., K, 13:19:01 CEST

On Tue, 21 Apr 2009 10:08:20 +0200
<istvan.ketler at lhsystems.com> wrote:

  Hali!

> Eclipse-ben sem volt még rá szükségem, de ott mintha rémlene egy
> hasonló tudású plugin. De ha csak a jDeveloper tudja ezt, akkor azért
> sajnálnám, ha kidobnák.

Ez azert annyira nem valoszinu. Ha a JDevelopert dobnak, akkor is az
ilyen funkciok relativ konnyen portolhatoak es biztos meg is tennek, ha
mar egyszer adatbazisbol elo cegrol van szo.

> Számomra legjobb kérdés, hogy a mySql vs Oracle témában mit tervez az
> Oracle... Támogatja tovább, vagy sem.

Olvastam egy interjut a MySQL korabbi vezetojevel, aki szerint egyaltalan
nem eri meg az Oracle-nek kinyirni a MySQL-t, mar csak azert sem, mert
szerinte nem igazan versenytars. A MySQL-t foleg webes alkalmazasok
mogott hasznaljak, az ORA-t pedig 'legacy' rendszerekben (vicces, hogy
'azt amit masok csinalnak' eloszeretettel hiv legacy-nak mindenki :) ) es
inkabb az MSSQL a rivalisa, vagyis kifejezetten hasznos az Oracle
szamara. Ez persze nyilvan nem egy elfogulatlan velemeny :)

http://www.forbes.com/2009/04/20/mysql-marten-mickos-technology-enterprise-tech-mysql.html .

Explicit kinyirni meg kukazni (amitol a tobbiek feltek) persze nem tudjak,
hiszen GPL open source projektrol van szo, amin amugy is eleg sokan
dolgoznak. Biztos nem tenne jot ha a kozponti fejleszto csapatot
szetzilalnak (pl. atultetnek mas projektekre), de csak ugy leloni nem
nagyon lehetne.

  atleta