[Java lista] j2ee persistence ... tovabb gondolva GWT

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2009. Ápr. 30., Cs, 16:55:16 CEST

> munkaidoben kb 300 kliens gep vadul matat egy ~600000 fo tetel tablabol
> szarmazo jo bonyolult adatbazisban. Vannak sok tablat mozgato insertek,
> update-ek. A hatterben statisztika keresek havi rendszeresseggel.
Ez így nem igazán nagy forgalom, itt amivel gondod lesz az a DB
megfelelő kezelése, bár ez is elég erősen függ az alkalmazás jellegétől.

Általánosságban amúgy elég nehéz konkrét dolgokat mondani. Nekem nem
Javas hátterem van, de az pl. itt is igaz, hogy ha számít, akkor mindent
amit lehet vegyél le a dinamikus adatok kiszolgáló szerverről. Pl.
statikus képek kiszolgálására lighttpd vagy nginx. Ha pl. lehet
letölteni dinamikus dokumentumokat (intranetes jellegű alkalmazás esetén
ez elég esélyes lehet), akkor érdemes lehet elétenni egy reverse proxyt,
ami nagyon gyorsan leszedi a szerverről, majd szépen kitolja az adott
esetben lassú kliensnek, így a dinamikus adatokat kiszolgáló szerver
csak addig lesz "feltartva" ameddig kell. Szintén érdekes ebből a
szmepontból a keepalive, ha egy szerverről tolod ki a statikus
tartalmakat is, akkor kénytelen vagy keepalive-ot bekapcsolni, mert így
lesz neked jó, de ha külön szerveren van, akkor a dinamikuson már lehet
keppalive off, ami szintén azt eredményezi, hogy a kiszolgálás után nem
kell ácsorognia a processznek.

Másik dolog meg hogy cache-elj mindent amit csak lehet (persze csak
akkor ha megéri, de ez az alkalmazás profile-olásával kideríthető).
Neked erre appszerver miatt több lehetőséged lesz, mint nekem. :)

Üdv,
Felhő