[Java lista] hibernate get aliases (duplicate alias)

fisha fisha at freemail.hu
2009. Aug. 4., K, 21:19:21 CEST

Sziasztok!

A hibernate-tel birkózok mostanság.  A helyzet a következő:
Egy általános dokumentum listázó alkalmazást csinálok. Természetesen a
dokumentumoknak van státuszuk. Adott felhasználó, csak adott státuszú
dokumentumokat láthat. Tehát ezen a ponton _lehetséges_ egy szűrés a
státuszra, amihez kell csinálnom egy aliast is.
Igen ám, de természetesen a felhasználok a felületen is szűrhetnek
státuszra a dokumentum listában. A baj akkor van, ha beadnak egy ilyen
szűrést, és közben szükséges volt a jogok alapján már eleve csinálni egy
statusz szűrést. Duplicate alias-szal elszáll a programom.
Több szinten tudom a megoldást elképzelni. A megoldások sorrendje az
elegancia alapján.
1. Megadni a hibernate motornak valami configban, hogy ne haljon el a
duplicate aliastol, hanem csapja felül mindig az újabbal a régit. (vagy
forditva, hiszen nekem most tökmindegy)
2. Valahogy lekérdezni egy Criteria-ból az éppen aktuális alias listát,
és így én vizsgálnám, nehogy bekerüljön duplán ugyanaz.
Egyikre se találtam megoldást sajna... :(
+1 (ezt szeretném elkerülni). csinálok egy saját createalias-t, ami
elmenti egy hashbe az aliasokat, és ignorálja azt, ami már van.

Van valami ötletetek?

Előre is köszi!

Üdv,
Fisha

u.i..: Az előző kérdésemre is várom még az esetleges ötleteket.  (sok
OR-os feltétel elegáns hozzáadása egy criteriahoz).