[Java lista] agile development

biziclop biziclop at gmail.com
2009. Aug. 11., K, 16:17:32 CEST

2009/8/11 Tamás Magyar <magyusz at gmail.com>:
> sajnos) divat. Igen, a programozás technológiája órán is voltak olyan
> érdekes vagy hasznos dolgok, amikre mindannyian felébredtünk, vagy
> hirtelen abbahagytuk az ulti kártya keverését... Fura, ha valaki nem
> érzi mennyit adott neki az egyetem, mert tény, hogy voltak fölösleges
> ismeretek, és mindenki mást hasznosít az ott tanultakból (lehet, h nem

Ez mar nagyon off, de akkor is. :) (Btw, mitol lettel volna idosebb,
mint en, amikor odakerultel az egyetemre? En novemberi vagyok, tehat
mar boven reg betoltottem a 18-at, amikor elkezdtem.)

Az egyetem iszonyatosan sokat adott, ezt nem vitatom, sot. En egyike
vagyok azon csodabogaraknak, akik valtig allitjak, hogy a Z80-as
architekturajatol kezdve a Kolmogorov-szamon es a termeszetes szamok
nemstandard elmeleten keresztul a Prologig minden marha hasznos volt
valamilyen szinten, vagy szemleletformalas szempontjabol, vagy
egyszeru agytornakent. Igenis volt ertelme ujratanulnom a Pascalt, es
talan az egyetlen olyan targy, ahol tenyleg semmi ujat nem tudtak
nekem mondani, az a x86 assebmly volt, de az nem is volt kulon targy,
csak par eloadas.

Minden targyban volt valami hasznos, meg talan a mikrookonomiaban is.
Mindenben, a PT kivetelevel, ami az elso szotol az utolsoig hulyeseg
volt. Nem hogy teljesseggel haszontalan, hanem kifejezetten es aktivan
karos volt.

Semmifele agymunkat nem igenyelt, sot, kifejezetten buntette, ha az
agyadra probaltal hagyatkozni a magolas helyett.
Semmilyen gyakorlati hasznat nem lattam azota se egyetlen szonak sem,
ami eloadason elhangzott, bar volt par dolog, amirol azota tudom, hogy
a gyakorlatban pont forditva van.
A szemleletet pont a rossz iranyba formalta.

Eleve az az ember, aki komoly arccal kepes olyat kimondani, hogy "a
szoftverfejlesztes nem mas, mint folyamatos dokumentalas, aminek a
vegen mintegy mellektermekkent kipottyan a kesz szoftver", egeszen
biztosan csak olyan szoftvert fejlesztett eleteben, aminek a minosege
valoban a fent emlitett mellektermekehez hasonlo volt.

lsp