[Java lista] agile development

Gábriel Ákos akos.gabriel at i-logic.hu
2009. Aug. 11., K, 17:23:05 CEST

2009. 08. 11, kedd keltezéssel 17.11-kor ern0 ezt írta:

> Jaj, egy haverom öreg fejjel vmi egyetemre jár, és tud olyan tételcímet
> mondani, ami 1967 óta szerepel a tankönyvekben, talán file-szervezési
> módok (direkt, index szekvenciális stb.), nagyon vicces, 2009-ben.

A Pithagorasz tétel meg kétszáz éve szerepel, naés? Vannak nem-elévülő
dolgok... Nagyon sok bajom van/volt olyan programozókkal, akik
alapvetően sincsenek tisztában a számítógép low-level működésével, és
lehet hogy k jó algoritmusokat írnak, de fogalmuk nincs, hogy az
algoritmusuk 1000x lassabb lesz, ha swapelni kezd a rendszer, mert
elhasználták az összes fizikai memóriát. De ez kb. örök flame lesz a
villamosmérnökök és a programozók között... :)

> BTW ha már tananyag, van olyan tantárgy vagy azon belüli egység, ami
> arról szól, hogyan kell egy doksit rendesen megírni? Ti. én elég közepes
> vagyok ebben (egyszerűen szenvedek tőle, 1 évet öregszem 10 oldal megírt
> doksinként, mire olyan formába hozom, hogy elfogadható mind külcsínre,
> mind tartalmilag, és akkor a hasznossági faktort ne feszegessük), de
> mindenki úgy néz rá, aki látja, hogy jééé, dokumentáció.

AFAIK nincs, jobb helyen az önálló laboron / diplomaterv keretében
elkészülő szoftverhez kell doksit írni.

> És itt nem jackson vagy mittomén milyen ábrákra gondolok, hanem mondjuk
> egy funkcionális specifikációra, vagy akár egy user's manualra.

A szakmát az ember nem az egyetemen, hanem mellette tanulja meg, de oda
kell járni, hogy a megfelelő körökhöz eljuthass. Aki csak az egyetemet
végzi el, az nagyon kevés.

--
Üdvözlettel,
Gábriel Ákos