[Java lista] agile development

ern0 ern0 at linkbroker.hu
2009. Aug. 11., K, 22:28:19 CEST

> dolgok... Nagyon sok bajom van/volt olyan programozókkal, akik
> alapvetően sincsenek tisztában a számítógép low-level működésével, és
> lehet hogy k jó algoritmusokat írnak, de fogalmuk nincs, hogy az
> algoritmusuk 1000x lassabb lesz, ha swapelni kezd a rendszer, mert

Az még nem is lenne baj, ha nem tudják, hány bit van 1 byteban (a
lófaszt nem!), de - és itt mások elbeszélésére hagyatkozom, mert nem
tudtam teljesen felfogni az esetet - volt barátaimnak egy kollégája, aki

1. SQL-ből annyit tudott, hogy select * from t where fieldname=x order
by y, plusz connect/close, és ezt PHP-ből lehet használni, hogy
kinyerjük az adatokat a db-ből;
2. és nem is volt többre kíváncsi!!!!4444

Indexelés? Inner join vs outer join? Á, az már magas tudomány. És ezzel
megélt, mert ő csak junior volt, és volt mellette 2 senior, akik a
framework-öt egyengették, ő meg csak "tolta bele a projektbe a kódot".
Egyébként nem baj, mert én is ugrottam neki dolgoknak úgy, hogy kb.
ennyit se tudtam róluk előtte (nem vak: bátor!), no de én 2 hónap múlva
egy kellemes középhaladó szintet elértem, míg az említett harcosnak -
amint a felkiáltójelek szokatlanul magas számával próbáltam érzékeltetni
- ez a tudás tökéletesen elegendő volt, fél év múlva is csak ennyire
futotta neki.
--
ern0.scene.plus4.amiga.code.muzak
Haben Sie Fragen?