[Java lista] agile development

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2009. Aug. 12., Sze, 11:19:19 CEST

Sziasztok,

szóval a helyzet az, hogy mindkét oldalon (oktató/hallgató) voltam már, nem is olyan nagyon régen, miközben a harmadik oldalon ("ipar") vagyok jelenleg.

Akik az oktatást fikázzák, azért vegyék eszükbe, hogy "informatikus-képzés" zajlik, nem "programozó-képzés". Az utóbbi csak részhalmaza az előbbinek, bár egy Java listán ez talán nem rögtön látszik... :)

Másrészt találkoztam hallgatóval, aki lazán kijelentette, hogy "minek oktatnak nekem ilyen marhaságot, ennél én sokkal többet tudok, hiszen Linuxot is telepítettem már". Néhány ilyen hallgató után az oktató hajlamos arra, hogy a hallgatót "en bloc" lustának és hanyagnak (meg tudatlan szamárnak és nagyképű hülyének) tartsa. Tudod, az emberi természet ilyen, általánosít.

Találkoztam olyan hallgatóval is, aki szerint "miért ilyen genyók a vizsgán, mikor én befizettem nekik x ezer forintot, azért jobb szolgáltatást várnék". Szóval a diplomát ugye a tudásért kapja az ember, nem a befizetett pénzért (remélhetőleg).

Vannak pocsék oktatók, akik képtelenek átadni a tudásukat. Olyanok is vannak, akik szerint az ő tárgyuk a világ legfontosabbja, és maximális tudást követelnek a hallgatóktól. De azért azt is látni kell, hogy sok nagyon neves egyetemen a tárgy felvételekor látod, hogy mikor van a vizsga napja. Nincs második alkalom, nemhogy harmadik meg negyedik. Igaz, hogy ezeken az egyetemeken a tandíj sem alacsony, és "előkövetelmény" sincs. Ha befizeted a felvett tárgy után járó összeget, a te bajod, ha nem vagy rá "elő-felkészülve". Ez a hazai HÖK baromság, hogy legalább a vizsgázói létszám kétszeresére legyen vizsgaalkalom, meg háromszor lehet félévente vizsgázni (plusz egy jolly joker a tanulmányok során), ez mind oda hat, hogy a hallgatók nem a tudásért mennek az egyetemre, hanem a papírért. Ha el lehetne mozdulni ebbe az irányba, akkor az alkalmatlan oktatók hamar kihullanának (senki nem veszi fel a tárgyukat).

Szóval aki az oktatás színvonalát fikázza, az vegye figyelembe, hogy a hallgatók akarják, hogy ilyen legyen a színvonal. A HÖK ugyanis mindent megfúr, ami a színvonal emelését (így az elvégzés nehézségét is) célozza.

Üdvözlettel,

Iván

Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
Schedule & Revenue Management
Alkotás u. 53.
1123 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977

Room: MOM Park, Building A, Room 556

e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck