[Java lista] OFFTOPIC agile development

Szendi Varga János szendi.varga.janos at nextent.hu
2009. Aug. 14., P, 13:28:29 CEST

BME, én így szeretlek.
http://www.youtube.com/watch?v=L-dxRhmTJvk

-----Original Message-----
From: javalist-bounces at javagrund.hu [mailto:javalist-bounces at javagrund.hu]
On Behalf Of Marai Laszlo
Sent: Wednesday, August 12, 2009 1:23 PM
To: javalist at javagrund.hu
Subject: Re: [Java lista] agile development

On Wed, 12 Aug 2009 12:06:06 +0200
<istvan.ketler at lhsystems.com> wrote:

  Hali!

> Azért tegyük gyorsan hozzá, hogy egyrészt a csapat maga döntötte el,
> hogy az eredményre kapott pontszámot a három ember hogyan osztja fel,

Erre nem emlekszem, de amugy sem hiszem, hogy nagyon tudtam volna elni a
lehetoseggel. :)

> másrészt azokat a doksikat HATÁRIDŐRE kellett beadni, és a késésért
> komoly pontlevonások jártak. Talán az egyetlen tárgy, ami valamennyire

Ez mondjuk nagyjabol minden targynal igy volt, kezdve masodik felevben a
Halozatok es Rendszerek kishazikkal.

> hasonlít az életre (azzal a különbséggel, hogy az életben általában nem
> a csapat maga, hanem a projektvezető értékel).

Mondtam, hogy soft skilleket lehetett belole tanulni, es ebbol a
szempontbol hasznos volt. Bar ez akkor nem derult ki.

> Egyébként pont az a célja ennek a tárgynak, hogy megismerd az összes
> lehetséges létrehozandó fejlesztési dokumentációt. Az életben aztán
> annyit és azt használsz belőlük, amennyit jónak látsz. De legalább
> tudod, hogy olyan is van.

Na hat igen, innen (lasd pl. Subj) elegge a regivonalas, agyondokumentalt
fejlesztesi modellt tanitotta. Es ha meg ez valahol kivanatos is (tudom,
ursiklo...), akkor is nagy hibaja a targynak, hogy az oda beeso, addig
inkabb programozo, mint dokumentalo embereket elijeszti. Na meg onnan
nezve komolytalannak is tunik, es pont ellentetes hatast er el, hiszen
azt latod, hogy (a keves ido miatt) gyartasz egy csomo papirt, kodot meg
nem. Ez ugyanugy torzitott kepe a valosagnak, mint a csak kod doksi
nelkul. Nem hiszem, hogy tul hatekony lett volna, hogy tul sokan komolyan
vettek volna.

  atleta