[Java lista] Fwd: Array join

Peter Verhas peter at verhas.com
2009. Aug. 24., H, 09:21:38 CEST

Elég sokszor megkérdezik ügyfelek, hogy miért Java és miért nem .NET
Főleg olyanok, akik ismerik és szeretik az MS technológiát, és ha azt
mondanám, hogy az szar, akkor szóba sem állnak velem. És nem is igaz,
hogy szar: nem az. A .NET nagyon jó technikailag, nem az a "baj" vele.

A lényeges különbség közgazdasági és nem technikai.

A .NET mögött egy cég áll, míg a Java és társai (beleértve most ebbe
nagyon sok alkalmazást, platformot, Groovy-t akár) mögött sok cég. Ha
egy cég úgy dönt, hogy gazdasági érdekei, vagy a technológiai
irányvonal úgy kívánják, hogy egy technológiai vonalat ne támogasson
tovább és én abba fektettem bele, arra építettem alkalmazást, akkor
nagyon nagy pofont kaptam.

Ha több cég van a technológia mögött, akkor kisebb az esélye, hogy a
támogatottság megszűnésének az oka nem technológia, hanem a gyártó
gazdasági érdeke, mert verseny van. És ha rossz a technológia,
elavult, akkor is lassabb a támogatottság megszűnése, van időm
átállni.

Ezért a Java-t jobban szeretem, mert naivan azt gondolom, hogy értek a
technológiához, és ezért meg tudom mondani, hogy melyek azok a
termékek, amelyek jók, és kicsi az esélye, hogy a közösség eldobja és
a közeljövőben megszűnik, valamint

ha mégsem értettem hozzá, és használtam, akkor is éveim vannak, amíg
minden support, támogatás megszűnik.

Nem akarok flame war-t, biztos, hogy van aki nem ért velem egyet, de
példának talán a struccot tudom felhozni, ami még mindig életben van.

Ugyanakkor ki emlékszik a Microsoft Blackbird-re ? (http/html versenytárs volt)

--
Verhás Péter
ügyvezető
peter at verhas.com