[Java lista] array

István Székely istvan.szekely at i-logic.hu
2009. Dec. 9., Sze, 13:59:59 CET

Hello,

eMeL wrote:
> Az osztályok adattagjai kinullázódnak new-al létrehozáskor.
> Gondolom ez egy tömb elemeire is ugyanígy igaz.

Egész pontosan az alapértelmezett értéket (0, 0.0, false, null stb)
veszik fel az adattagok és a tömbelemek. Vigyázz, lokális változókra ez
nem igaz, azoknak kezdőértéket kell adni! Viszont itt is igaz, hogy a
lokális változóként létrehozott tömb _elemei_ inicializáltak lesznek.
> Így hát 'olcsóbb' egy tömböt ismételten létrehozni a new-al, mint
> kinullázni a tartalmát.

Erre a kérdésre nem tudom a választ, viszont van a java.util.Arrays
osztály, annak van egy csomó fill() metódusa. Szerintem ezt használd,
biztos nem véletlenül készítették. Tömb újbóli létrehozásakor már a
garbage collector is bejön a képbe, ami szintén erőforrásokat használ el
a takarításhoz.

A legjobb lenne, ha kimérnéd, és az eredményeket megosztanád velünk. :)

Üdv,
Stivi