[Java lista] array

Gábriel Ákos akos.gabriel at i-logic.hu
2009. Dec. 9., Sze, 14:13:36 CET

On Wed, 2009-12-09 at 13:59 +0100, István Székely wrote:

> Erre a kérdésre nem tudom a választ, viszont van a java.util.Arrays
> osztály, annak van egy csomó fill() metódusa. Szerintem ezt használd,
> biztos nem véletlenül készítették. Tömb újbóli létrehozásakor már a
> garbage collector is bejön a képbe, ami szintén erőforrásokat használ el
> a takarításhoz.
>
> A legjobb lenne, ha kimérnéd, és az eredményeket megosztanád velünk. :)

Én is örülnék egy ilyen megerősítésnek. Végiggondolva a dolgot, az
elméletem az, hogy az újra létrehozás biztosan drágább, hiszen az újra
létrehozott tömbön (amihez le kell foglalni a megfelelő memóriát) végig
kell gyalogolni és le kell nullázni. Plusz az előző tömböt a garbage
collector előbb-utóbb kénytelen lesz begyűjteni. Ebből gondolván egy
sima nullázás olcsóbbnak tűnik.
Plusz ha irdatlan nagy tömböket csinál az ember, akkor a memória
fragmentálódása léphet fel, ami további balhékat bír okozni: jobb
esetben csak garbage collectorra kell sokat várni, rosszabb esetben
annyira fragmentált a memória, hogy az újabb foglalás már nem is
sikerül.

Szerintem. :)

--
Üdvözlettel,