[Java lista] array

István Székely istvan.szekely at i-logic.hu
2009. Dec. 10., Cs, 09:40:30 CET

Hello,

eMeL wrote:
> A C-ből jól ismert trükköt akarom használni, mármint egy int[256]
> tömböt, ahol a karakter ASCII kódértéke az index.

Szólnék, hogy Javaban Unicode van, nem ASCII. Egy karaktert pedig
többféle formában is lehet ábrázolni.
http://java.sun.com/javase/6/docs/api/java/text/Normalizer.html
> Egyébként a GC kímélése miatt (gondolati úton hozott döntésként)
> egyetlen int[256] használok és az Array.fill(..., 0)-t.
> Gondolom ez is rendesen kioptimalizált és valóban csak egy memset(...,
> 0) C-s függvényt hív meg a háttérben ;) de ha nem, akkor is gyorsabb,
> mint az én általam megalkotott ciklus.

Az Arrays.fill()-t én javasoltam tegnap, de már bánom. Azóta mindenki
ezen lovagol. Később megnéztem a forrását, és nem más, mint egy egyszerű
for ciklus, tényleg csak kényelmi funkciókkal szolgál.

Ha natív metódust szeretnél használni, akkor System.arrayCopy(). Kell
egy tömb, amit inicializálásra használsz, és kell egy, amiben dolgozol,
de innen már csak ismétlem magamat.

Üdv,
Stivi