[Java lista] web kliens vs. swing kliens

Gabor Szokoli szocske at gmail.com
2009. Feb. 5., Cs, 11:24:21 CET

Szia!

Tovabbi temaotletek, ha pang a lista: baratsag ellenkezo nemmuek
kozott, vi vs emacs, pc vs mac, linux vs windows, melyik az igaz
vallas :-)

De a konkret kerdest azt hiszem ertem:

2009/2/5 zamek <zamek at vili.pmmf.hu>:
> Egy elosztott vallalati kornyezet fejlesztesehez gyujtok informaciokat.
> Felmerult egy kerdes, amely a kliens oldal valasztasban kulcsszerepet
> jatszhat:
>
> Gyakan van szukseg egy tobb tizezres torzsben inkrementalis keresessel
> megtalalni teteleket (termeszetesen kulonbozo rendezes mellett), ill. ezt a
> torzset szempontok szerint szukiteni.
>
> Van ra esely, hogy ezt elfogadhato modon/sebesseggel web-es feluleten
> keresztul meg lehet valositani (pl. JSF)? Itt a villamgyors kezeles
> eletbevagoan fontos.

Nem egyertelmu a "nem" valasz. Bocs, tudom megkonnyitette volna a valasztast :-)
Google suggest elfogadhato sebessegu? Eleg nagy adatbazisbol dolgozik :-)
Nem-webes kliensben hogyan csinalnad?
Letoltened az osszes adatot es kliens oldalon rendeznel, vagy onnan is
a servert venned igenybe pl CORBAn?
Mert browserban futo javascript (pl GWT) klienssel is adott mindket
lehetoseg (csak a sok adat kezelese lassabb, CORBA helyett HTTP/JSON
szinten.)

Nem ezt kerdezted, de "szag" alapjan par plusz szempont:
1, villamgyors kezeles = rengeteg keyboard shortcut, browserben ez
korlatozottabb.
2, Ha  a webes megoldas csak a deployment megkonnyitesere merult fel,
akkor nezz korul Java Webstart temakorben.
3, Ha tuzfalon kell atjutni, az csak a kliens es server kozti
kommunikaciot szabja meg, a kliens technologiat nem.
(persze legjobb, ha trukkozes helyett ertelmes konszenzusra jutsz az
IT biztonsagi felelosokkel, nem mind hulyek es gonoszsagbol
akadalyozzak a munkad. Najo, van ahol igen :-) )

Tehat a korrekt valasz semleges, csinaltass ketfele prototipust,
probaltasd ki a celkozonseggel.

Szocske