[Java lista] for: ++i vagy i++?

GIMESI_Andras__ifj x.3d.gime at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 12:21:20 CET

Hali!

> From: Richard Oliver Legendi:
> Észrevettem egy fura dolgot a for kapcsán. C++-ből
> még rémlett, hogy 'hatékonyabb' for esetén a ++i
> használata, mint az i++ (kemény 2 opcode-dal :-) ), ... ... ...

Fura lenne...  Mitől lenne hatékonyabb, hogy a vizsgálat előtt növeled
eggyel a számlálót, mint ha utána? ;-)

Sőt!

> for (int i=0; i<10; ++i)

Ez tulképp ha azt vesszük, akkor kevésbé hatékony, mert bemegy a
for-ba, és mielőtt bármit tenne, növelnie kell az i értékét eggyel,
tehát ez ua., mintha
 for (int i=1; i<10; i++)
lenne. ;-)

Jó, persze egyes speckó esetekben nyilván van ennek is értelme, de
általánosságban nemigen...

> Lefordítottam, és javap-pal visszafejtve azt tapasztaltam,
> hogy mind a két függvény ugyanarra a kódra fordul:

Mint ahogy az eleve várható is volt. ;-)

Üdv!
 Gime
 http://www.gime.hu
 http://www.audiovisions.hu