[Java lista] for: ++i vagy i++?

Richard Oliver Legendi roante at freemail.hu
2009. Feb. 6., P, 12:28:56 CET

> Fura lenne...  Mitől lenne hatékonyabb, hogy a vizsgálat előtt növeled
> eggyel a számlálót, mint ha utána? ;-)

Hát, C++-ban ilyesmi rémlik (előbb rakja a labelt és utána a gotot, vagy
valami ilyesmi - este tippre fordítok egyet g++-al, és megnézem Ollyval,
hogy mire fordul).

> Sőt!

> Ez tulképp ha azt vesszük, akkor kevésbé hatékony, mert bemegy a
> for-ba, és mielőtt bármit tenne, növelnie kell az i értékét eggyel,
> tehát ez ua., mintha
>  for (int i=1; i<10; i++)
> lenne. ;-)

Nem, tévedsz.
Ha írsz egy maint az előző példakódomhoz, amiben meghívod a test1(),
test2() függvényeket, bizony ugyanazt az eredményt kapod ;-)

0
1
2
3