[Java lista] ip geolocation

Gabor Szokoli szocske at gmail.com
2009. Feb. 11., Sze, 09:36:49 CET

Jonapot, ez meg a Java lista? :-)

2009/2/10 Verhás István <istvan at verhas.com>:
> Szerintem nem kell ehhez szórakozni. Bár manapság már ritka a modem-es,
> betárcsázós bejelentkezés, de azzal ugye be lehet tárcsázni Békéscsabáról ás
> Budapestről is ugyanahhoz a szolgáltatóhoz ugyanarra a hívószámra. Ebben a
> felállásban pedig simán megkaphatják egymásután ugyanazt az ip címet
> dhcp-vel, persze megfelelő várakozás után.

A hozzaferesi halozatnak is van strukturaja.
Ha nem trukkozik a felhasznalo, akkor a szolgaltato igyekezni fog
minel rovidebb uton IP halozatra terelni a forgalmat (az a
legolcsobb.) ((A matav felsegteruleten az ADSL kivetel, de ez egy
elhibazott ATM gerinchalozat-beszerzes kovetkezmenye, meg a
kvazi-monopol idokbol.))
A modemes peldadban a behivoszamot az ISP a legkozelebbi access
serverere iranyittatja a telefonhalozattal.
A direkt tavhivos dialup trukkod logkailag egyenerteku egy IP tunellel amugy.

Mivel elejitol fogva mellebeszelunk, ezert megengedem magamnak a
kovetkezo kis kiterot:
A dolognak (ip->helymeghatarozas) eleg komoly alkalmazasa lehetne a
VoIP telefonrol inditott veszhivasok iranyitasa, de meg sosem lattuk
mukodni (egy szolgaltato sajat access halozatan belul sem). Mindig
egyszerubb egyesevel felirogatniuk a vonali adatbazisukba, hogy melyik
felhasznalo melyik veszhivasi korzethez tartozik.

Szocske