[Java lista] ip geolocation

Verhás István istvan at verhas.com
2009. Feb. 10., K, 15:23:25 CET

Szerintem nem kell ehhez szórakozni. Bár manapság már ritka a modem-es,
betárcsázós bejelentkezés, de azzal ugye be lehet tárcsázni
Békéscsabáról ás Budapestről is ugyanahhoz a szolgáltatóhoz ugyanarra a
hívószámra. Ebben a felállásban pedig simán megkaphatják egymásután
ugyanazt az ip címet dhcp-vel, persze megfelelő várakozás után.
Ebben az a "trükk", hogy bejön egy másik hálózat konkrétan a telefon
vonal. Ugyanilyen alapon az adsl szolgáltatónak is van/lehet privát
net-je az elérési pontig és innen kezdve nem tudod, hogy hol van az az
IP címmel ellátott gép. Hasonló a helyzet a privát hálózatot használó
cégekkel akik országonként egy ponton (vagy csak több országonként egy
ponton) csatlakoznak a netre és még natolnak is. Nem csak a helyét nem
lehet megmondani hanem azt sem, hogy hány felhasználó van mögötte.
És hogy valami köze legyen a javalistához, ez java-ból sem fog menni :-)
ĂĽdv
vi