[Java lista] swing szinek

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2009. Jan. 9., P, 10:45:34 CET

Szia,

az UIManager használ egy csomó konstanst, amivel elég sok bigyó megváltoztatható. Sajnos, nem tudok Sun specifikációról. Persze bármely LF-nek lehetnek saját property-jei is. A "Panel.background" például egy Color típusú property, amely a swing panelek alapértelmezett háttérszínét vezérli, és átállítható:

UIManager.put("Panel.background", Color.BLACK);

Ezeket a bigyókat az UIDefaults (egy HashTable leszármazott) tárolja amúgy, onnan kinyerheted őket. Többnyire magukért beszélnek a nevek (a kulcsok). Ha megváltoztatod, akkor a később létrehozott megfelelő komponensek már ezt fogják használni. Ehhez persze tudnod kell, hogy melyik komponens mit használ (mi a property neve).

A LookAndFeel osztályt viszont használhatod arra, hogy adott JComponent-hez property-ket rendelj. Például szín property-ket:

LookAndFeel.installColors(JLabel, "Panel.foreground", "Panel.background");

Szóval ha nem akarod hozzákötni magad a (talán nem szabványos, de legalábbis attól tartok nem dokumentált) Sun-os Swing property-khez, akkor állítsd be a saját property-jeided, majd rendeld azokat az egyes komponens típusokhoz:

UIManager.put("MyPanel.background", Color.BLACK);
UIManager.put("MyPanel.foreground", Color.GREEN);
LookAndFeel.installColors(JPanel, "MyPanel.foreground", "MyPanel.background");

Hát, ennyi. A konstansok neveihez már többször kerestem specifikációt, de eddig még hiába. Ha valaki tud ilyenről, ossza meg velem, pls.

Amúgy eddigi programjaimban csak az UIManager-t használtam, a LookAndFeel-t nem, mert látszólag stabilak ezek a nevek, csak hivatalos speckót nem láttam még. Mindenesetre ezen a nyomon már el tudsz indulni.

Üdvözlettel,

Iván

István Ketler
Project Coordinator

Lufthansa Systems Hungaria Kft.
Airline Management Solutions
Schedule & Revenue Management
Alkotás u. 53.
1123 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 887-2815
Fax: +36 1 887-2977

Room: MOM Park, Building A, Room 556

e-mail: istvan.ketler at lhsystems.com
Internet: www.LHsystems.hu

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck