[Java lista] Word dokumentáció Doclet-tel

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2009. Jún. 22., H, 09:08:19 CEST

Sziasztok,

hát, van egy DocFlex/Doclet freeware, illetve fizetős (többet tudó) bátyuskája, a DocFlex/Javadoc. Nem tudom, mennyire jó, de szerintük a generált template "looking almost identical to the HTML produced by the default doclet".

Egyebekben wordről fogalmam sincs, de cocoon + POI, meg néhány xslt egész használható excel sheetet generál nekem (gnumerics formátum a végcél, azt teljesen jól konvertálja a POI). A doclet meg ugye lehet jól formázott. Viszont irdatlan genyó meló összerakni egy táblázatot, és az xslt sem az a kimondottan jól használható valami, ha dinamikus az adatszerkezet. Mondjuk ha ügyfélnél akarod összerakni, akkor ez így eléggé ágyúval verébre, de ha nincs más... Persze az xslt engine jávából is közvetlenül használható, de ilyet meg aztán végképp nem csináltam. A CSS kezelése viszont már más káposzta, ha táblázatról táblázatra változhat. Ha nem, akkor azt külön kell értelmezni, és a végén kell formázni. A gnumericsnek egy régebbi változatát eszi meg jelenleg a poi, így a képek beszúrását, illetve html formázott szöveg cellába való beszúrását nem tudja alapból, viszont az open forráskód miatt ezen a problémán is úrrá lehet lenni. A táblázatod viszont valszeg elég jó lesz, hiszen az excel ugye egy tábla... A wordbe meg már elég jól át lehet másolni, azt a microfost belül egész jól megcsinálta. Ja, és xalan helyett xerces, az tudja az xslt 2.0-t is. Mindenesetre szerintem csak akkor érdemes nekivágni, ha az igény "no go otherwise", és kicsit sem "urgent". Különösen a css jó kezelése gond lehet.

Másik mód lehet, hogy generálsz egy olyan word doksit, amilyet szeretnél kapni a doclet-ből, és elmented html formátumban. Ezzel megvan a forrás formátum, és a cél formátum. Némi xslt köztes transzformációval valszeg lehet doclet html-ből word html-t gyártani. A word 2003 html kódja például jól formázott(nak tűnik), és látszólag valójában xhtml. Na persze valszeg a doclet is generálhat ilyen formátumot, de szerintem könnyebb utólag konvertálni.

Üdvözlettel,

Iván