[Java lista] whois szerverek kimenetének feldolgozása

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2009. Már. 12., Cs, 11:17:07 CET

On Thu, 12 Mar 2009 10:27:57 +0100
Mari__k K__lm__n <sirkalmi at gmail.com> wrote:

  Hali!

> esetleg v_ltozik-e valamelyikn_l a kimenet form_tuma. Tudtok esetleg
> valamilyen alternat_v megold_st ami esetleg XML vagy hasonl_ k_nnyen
> feldolgozhat_ kimenetet szolg_ltat?

Szerintem nincs ilyen. Sot, az .eu domaines whois szerver pl. annyit vag
az arcodba, hogy gyalogolj el bongeszovel a honod alatt az eurid.eu-ra,
es ott probalkozz. (Ott meg talan captcha is van ha jol emlekszem, de
a domain uzemeltetojenek az adatai biztos kepben jonnek vissza. Bar az
meg nincs torzitva.)

> Egyszer_ esetben csak annyit kell egy_rtelm_en meg_llap_tani a kimenet
> alapj_n, hogy foglalt vagy sem, m_g r_szletes esetben ezen fel_l a whois
> kimenet tiszt_tott form_ban val_ megjelen_t_se a feladat.

Hat a foglaltsagot szerintem a DNS-bol is tudod ellenorizni. Egy 'any'
tipusu keresest kell kiadni. A linuxos nslookup-ban legalabbis ez a neve:
nslookup -querytype=any <domain.name>

Van javahoz DNS lib, azzal tutira meg tudod csinalni gyorsan es
egyszeruen. Raadasul a WHOIS szerverek siman lekorlatozhatnak, ha tul sok
keresest inditasz (a magyar pl. ezt csinalja).

> Jelenleg csak a .hu illetve a .eu tld-ket val_s_ttam meg:
> http://rafb.net/p/EvVttH86.html
> _s itt gondolkodtam el a dolgon mert m_g vagy +10 tld-_t k_ne
> lekezelni. :-(

Regex-szel illetve HTML eseten tagsoup + XPath-szal nem olyan nagy
problema. De a kodod valoban nagyon kusza lesz, ha elesben is igy
folytatod (gondolok itt az if/else/if/else gubancra).

  atleta