[Java lista] FW: szakdolgozat

Orsolya Bali obali at b2international.com
2009. Már. 21., Szo, 16:50:06 CET

Sziasztok,

én, mint a "csak" 50 kérdéses kérdőív megalkotója szeretném egy kicsit
megvédeni magamat, meg azt a nyomorultat, akinek 380 kérdésből állt a
kérdőíve.

Segítséget kértünk tőletek, de senki nem volt kötelezve arra, hogy segítsen.
Ha valaki úgy érzi (az én esetemben már csak érezte), hogy van erre
ideje/kedve/kapacitása az tegye meg, de nem kötelező. Nyilvánvalóan nem
szórakozásból zaklatjuk ezzel az embereket, ezért nem értem, miért kell
ennyire bepöccenni. Szoftverfejlesztőként valószínű nektek nem volt, illetve
lesz ilyen feladatotok, de mint ember, biztos vagyok benne, hogy ti is
szorultatok már mások segítségére, mint ahogy segítettek is, ezért
gondolhattuk (tévesen?), hogy tehetünk egy próbát ezen a listán. Azt hiszem,
hiba volt.

És most a saját tesztemről:

"En nem ertek az adatbanyaszathoz meg a kerdoivekhez sem, de arrol messzirol
latszott, hogy milyen eredmenyt akart kihozni a megalkotoja. Ez viszont a
wikipedia szerint valami standard pszichologiai teszt, ami a nem zakkant
emberek meresere a legelfogadottabb."

A tesztekből nem látszódhat, milyen eredményt akarok kihozni, ha te tévesen
mégis látni véled, akkor az a saját szubjektív következtetésed, ami
nyilvánvalóan abból áll elő, hogy a kérdezett témák benned milyen
összefüggéseket hívnak elő. Igen, a kérdőívhez kettő darab, már régóta
használatban lévő standardizált tesztet használtam fel, amit számos
területen, számtalan pszichológiai konstruktum méréséhez használnak. Tehát
nem ahhoz az egyhez, amit elképzeltél. A kritikáidat szívesen továbbítom a
tesztek kifejlesztőinek, azonban amíg a wikipédiáról tájékozódsz, nem érzem
úgy, hogy kompetens vagy abban, hogy a szakmai színvonalát megítéld.

"Sajnos annal a kerdoivnel azt a kozhelyes eredmenyt akarta latni a
szakdolgozo, hogy a programozokat (de igazabol igaz ez barmilyen szellemi
munkat vegzore) csak a berrel nem lehet motivalni. Viszont ott volt
elszurva a kerdoiv, hogy a megalkotojanal a 'csak' valahogy kimaradt, es
azt gondolta, hogy az allitas ugy hangzik, hogy penzzel nem lehet
motivalni."

Tévedsz, a kutatás témája nem ez. Valóban motivációs témájú, ez már a
leírásban is benne volt, azonban ez egy feltáró vizsgálat, ami a teljes
motivációs rendszer feltérképezését tűzte ki célul. Ennek valóban része az
anyagi motiváció (mint az extrinzik motiváció egyik összetevője TÖBB másik
mellett), azonban ha csak ennyiből állna, akkor két kérdéssel letudhattam
volna. Tehát a "csak" nem maradt ki, legfeljebb a te figyelmedet kerülte el.

Mellesleg nem gondolom, hogy a téma közhelyes lenne, hiszen, ahogy te is
mondtad: "Ezt nalunk egyebkent egyszer egy top manager is felreertette".
Ebből nekem az szűrődik le, hogy még mindig vannak tisztázandó kérdések a
pénz, mint motivátor témakörében.

Egyébként köszönöm a kritikát,

üdv

Bali Orsi