[Java lista] FW: szakdolgozat

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2009. Már. 21., Szo, 19:56:32 CET

On Sat, 21 Mar 2009 16:50:06 +0100
Orsolya Bali <obali at b2international.com> wrote:

  Hali!

> Segítséget kértünk tőletek, de senki nem volt kötelezve arra, hogy
> segítsen. Ha valaki úgy érzi (az én esetemben már csak érezte), hogy
> van erre ideje/kedve/kapacitása az tegye meg, de nem kötelező.
> Nyilvánvalóan nem szórakozásból zaklatjuk ezzel az embereket, ezért nem
> értem, miért kell ennyire bepöccenni. Szoftverfejlesztőként valószínű

Kicsit nyers volt Verhas Peter reakcioja, de azert bepoccenesnek nem
hivnam. Emellett te nyilvan nem koveted a listat, ezert azt sem
feltetlenul vetted le, hogy a srac masodszorra kuldte el a kereset. Engem
ugyan nem zavar, de innentol kezdve kicsit csusztatas a 'nem kotelezo
kitolteni' erv. Persze, teny, hogy nem kotelezo kitolteni, szereny
keresnek viszont akkor hivjuk, ha egyszer ejti meg az illeto. Ez valahol
a ketto kozt volt, Peternek ugy latszik sok.

> nektek nem volt, illetve lesz ilyen feladatotok, de mint ember, biztos
> vagyok benne, hogy ti is szorultatok már mások segítségére, mint ahogy

Nagyon jol latod, az egesz lista errol szol.

> segítettek is, ezért gondolhattuk (tévesen?), hogy tehetünk egy próbát
> ezen a listán. Azt hiszem, hiba volt.

Hiba az, ha segitseget kersz, kapsz valamennyit - en nem tudom, hogy
mennyit, te igen - aztan elkezded k.rogatni azokat, akik segitettek. Na
meg azokat, akik ugyan nem, de mint feljebb irtad nem volt nekik
'kotelezo' - ami alatt nyilvan azt ertetted, hogy meg csak elvaras sem
volt, csak keres. Ezt tudod igy osszessegeben nagyon nem szimpatikus.

> A tesztekből nem látszódhat, milyen eredményt akarok kihozni, ha te

O, hogyne latszodhatna.

> tévesen mégis látni véled, akkor az a saját szubjektív következtetésed,
> ami nyilvánvalóan abból áll elő, hogy a kérdezett témák benned milyen

Az sem latszodhat, hogy mennyire azen kovetkeztetesem, es mondjuk
mennyore latok bele ebbe a teruletbe. Mondjuk azert, mert van a
kornyezetemben olyan, aki ezzel foglalkozik.

> területen, számtalan pszichológiai konstruktum méréséhez használnak.

Azt, hogy standard pszichologiai teszt nem a te kerdoivedre ertettem,
hanem a masik, 280 kerdesesre.

> Tehát nem ahhoz az egyhez, amit elképzeltél. A kritikáidat szívesen
> továbbítom a tesztek kifejlesztőinek, azonban amíg a wikipédiáról
> tájékozódsz, nem érzem úgy, hogy kompetens vagy abban, hogy a szakmai
> színvonalát megítéld.

Tehat nem tovabbitod szivesen. Ez nem baj, de akkor ne ird, hogy szivesen
tovabbitod. Nekem nem ez a szakmam - gondolom nem meglepo - te viszont
kicsit feluletesen olvasol, ugyanis a wikipedian a masik srac kerdoivenek
neztem utana. Mar csak azert is, mert ott meg tudtam tenni, a kerdoiv
fejleceben szerepelt ugyanis a tesztek nemeztkozi elnevezese (CPI, PISI).
Persze ez csak azutan derult ki, hogy utananeztem. Raadasul az egeszet
csak a srac vedelmeben emlitettem meg.

> [...]
> szakdolgozo, hogy a programozokat (de igazabol igaz ez barmilyen
> szellemi munkat vegzore) csak a berrel nem lehet motivalni. Viszont ott
> volt elszurva a kerdoiv, hogy a megalkotojanal a 'csak' valahogy
> kimaradt, es azt gondolta, hogy az allitas ugy hangzik, hogy penzzel
> nem lehet motivalni."
>
> Tévedsz, a kutatás témája nem ez. Valóban motivációs témájú, ez már a
> leírásban is benne volt, azonban ez egy feltáró vizsgálat, ami a teljes
> motivációs rendszer feltérképezését tűzte ki célul. Ennek valóban része

Akkor ez a teszt _rossz_. Es sajnos azt sem ertetted meg, hogy miert,
lasd lejjebb.

> az anyagi motiváció (mint az extrinzik motiváció egyik összetevője TÖBB
> másik mellett), azonban ha csak ennyiből állna, akkor két kérdéssel
> letudhattam volna. Tehát a "csak" nem maradt ki, legfeljebb a te
> figyelmedet kerülte el.

Nem kerulte el semmi a figyelmem, az tortent, hogy nem sikerult
megertened, amit mondani probaltam. Az altalam kozhelyesnek nevezett
allitas ugy hangzik, hogy nem lehet a szellemi dolgozokat csak anyagi
juttatasokkal motivalni. Ha ebbol kihagyom a 'csak' szocskat, akkor az
allitas az alabbira modosul: "nem lehet a szellemi dolgozokat anyagi
juttatasokkal motivalni". Ez pedig egy kapitalis baromsag. Marpedig a
teszted ezt fogja kihozni. Pontosabban a szakmajukat szereto fejlesztok
elobbre fogjak helyezni a munka erdekesseget a fizetes nagysaganal.
Csakhogy ez igy onbecsapas, uganis egy tobbvaltozos nemlinearis fuggvenyt
probalnal becsulni, csek kozben nem figyelsz arra, hogy milyen
tartomanyban vegzed a mintavetelt. Az itt valaszolgato emberek tobbsege
feltehetolegh amugy elegedett a fizetesevel, bar ezt en is csak tippelem,
nekedmeg tudnod kene. Tudnod kene azt is, hogy aki valaszolgat, az
mennyit keres, es mennyi ez az atlaghoz kepest. Ugyanis aki rosszabbul
keres,annal fontosabb lesz a fizetes, aki eleget vagy sokat annal csokken
a jelentosege. Van erre is valami szakkifejezes - most epp nem tudok
utanakerdezni - de vannak ugye olyan motivatorok, amik valami hiany
formajaban jelentkeznek (pl. ehes vagy, vagy a mi esetunkben alacsony a
fizu) meg vannak olyanok amik pozitivumkent (plusz kihivas).

Na most ez a tesztedbol pont nem jon le. Csak annyi, hogy a fizu a
fontosabb, vagy a kihivas. En pedig lattam olyat, hogy 20-30 ember
elegedetlenkedett egy R&D kozpontban azert, mert az inflacio alatti
mertekben emeltek a fizeteset. De valoban, a 700 nettot hiaba emeled 1.5
millara, attol nem fog jobb kodot irni az ember.

> Mellesleg nem gondolom, hogy a téma közhelyes lenne, hiszen, ahogy te is

Nem baj, nezz utana az interneten meg a szakkonyvekben. Ezt mar rojtosra
kutattak nagyobb mintakon. Persze egy szakdolgozattol nem elvaras, hogy
uj eredmenyeket tegyen le az asztalra, mar az is valami, ha egy egyetemen
vagy foiskolan tobbet varnek el, mint egy puszta konyvismerteto.

> mondtad: "Ezt nalunk egyebkent egyszer egy top manager is felreertette".
> Ebből nekem az szűrődik le, hogy még mindig vannak tisztázandó kérdések
> a pénz, mint motivátor témakörében.

Igen. Nekem meg - aki ismertem - az, hogy az illeto egy meretes es gyenge
szellemi kepessegekkel megaldott himtag. Mellesleg mint mondtam pont egy
tiedhez hasonlo kutatas eredmenyet sikerult felreertelmeznie. Na meg azt,
hogy nekunk tok hiaba mondja, hogy mi a jo nekunk, hiszen mi tudjuk.

  atleta