[Java lista] Sql builder

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2009. Már. 25., Sze, 11:31:42 CET

On Wed, 25 Mar 2009 11:06:36 +0100
Zsombor <gzsombor at gmail.com> wrote:

  Hali!

> Ennek sok értelme nincs, szerintem. A user interface és az adatok
> szétválasztásának van értelme, de az adat feldolgozásnak és az
> adatfeldolgozásnak a szeparációjának értelme kérdéses.

Elmeletileg igen, gyakorlatilag meg nem. Igazabol csak azert van ra
szukseg, mert a lekerdezo nyelv (SQL) az tok fuggetlen attol, amivel a
feldolgozast vegzed (java). A szetvalasztasnak csak ez az ertelme. Igy
viszont nem kell imperativ kodot irni az egyebkent deklarativ lekerdezes
legyartasahoz.

> Visszatérve az eredeti kérdésre, javasolni tudom, azt amit fél éve is
> javasoltam erre a kérdésre:
>  http://javagrund.hu/pipermail/javalist/2008-October/003680.html

Hat ha ezt vegigviszed, akkor eljutsz ahhoz a 'fluent' APIhoz, amit
eredetileg Boszormenyi Peter is keresett :).

  atleta