[Java lista] Sql builder

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2009. Már. 26., Cs, 14:26:39 CET

atleta wrote:

> Fonokke kell
> valni, es akkor mindenki ugy formaz, ahogy te mondod ;) )

Aaaa, dehogy. Minel inkabb fonok valaki, annal inkabb erdemes a tisztelt munkatarsak penzbe nem kerulo igenyeinek eleget tenni, hogy ne kelljen a penzbe kerulokkel foglalkozni. ;) A kod formazas meg legyen inkabb a szenior programozok konszenzusos problemaja, egy fonoknek legyen jobb dolga is annal, hogysem ilyesmikkel foglalkozzek...

Joe wrote:

> Érdekes gondolatok hangzanak el számomra.
> Ha ennyire meg van szabva hogy kell írni egy programkódot,
> akkor hol van a programozói szabadság ? Szerencsére sosem
> dolgoztam olyan helyen ahol ennyire kötött egy programozó.

Nezd, a nyolcvanas evektol kezve lattam mar jonehany C programot, es kozuluk szamos eseten kovethetetlen volt, hogy a tisztelt alkoto milyen elv alapjan hasznalta az indentation-t. Helyenkent (de nem mindenutt) mondjuk az "if" beljebb volt, mint a torzse, ilyenek is elofordultak. Az indentation helyes hasznalata pedig komoly tevedesektol is megmenti az embert (pl. viszonylag gyakran elofordul, hogy egy utasitas cikluson beluli vagy kivuli volta igenis szamit, es az indentation eleg nyilvanvalova teszi a tevedest). Sok mas ervet is mondhatnek. Eleg sokat dolgoztam csapatban, es az a tapasztalatom, hogy sokkal hamarebb tudsz kovetni egy olyan kodot, ami a sajat megszokott stilusodban van megirva. Ha pedig uj fiu jon a csapatba, akkor bizony neki kell "sajat stilusava" tennie a csapatban megszokottat. Ellenkezo esetben elofordulhat, hogy a kispadon talalja magat a fejvadasz cegnel.

> Volt cég ahol kitalálták hogy x soronként kommentezni kell, a
> bekezdés mindig 2 space, a változók neveinek meg ennek kell lennie.

Nezd, hulye formai eloirasokat altalaban a programozashoz keveset erto fonokok hoznak. Anekdota: IBM-nel bevezettek, hogy a kod 80%-anak kommentezve kell lennie (regi szep assembly idokben). Ez merheto - rakuldesz egy rovid programot, es megmondja, hogy mennyibol mennyi sor van kommentezve. Ezek utan egy sor nagyjabol igy nezett ki:

	MOV A,B  ; B-t betesszuk A-ba

Hasznos? De mennyire, hiszen ott a komment! :)

Viszont igenis vallom, hogy az esszeru, kozosen kialakitott stilus hatekonyabba tesz mindenkit mar kozeptavon is.

> Persze ennél a cégnél is mindenki sz at rt bele, és senki sem
> tartotta be.
> Én nem hiszem hogy így kellene fejleszteni.

Hat, akkor ott komoly problemak voltak azert a vezetessel is. Semmi nem karosabb, mint hulye szabalyt hozni, majd nem ellenorizni a betartasat. Ez ket durva hiba egyszerre.

Udvozlettel,

Ivan

István Ketler
Project Coordinator